خستگی فیس‌بوک از جاسوسی

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران، پرس تي وي گزارش داد كه مسئولان شرکت اینترنتی فیس بوک از مدتها قبل به عملکرد سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در پایش کاربران فیس بوک انتقاد داشتند.

روز گذشته مارک زوکربرگ مدیرعامل فیس بوک از دولت آمریکا به علت جاسوسی از کاربران این پایگاه اینترنتی اجتماعی و هک کردن حساب شخصی کاربرانش به شدت انتقاد کرد.

زوکربرگ در یادداشتی در صفحه شخصی خود خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت از برنامه های جاسوسی و هک کردنهای دولت آمریکا خسته شده است.

به گفته زوکربرگ، دولت آمریکا با فعالیتهای گسترده پایشی خودش سبب ضعیف شدن اعتماد مردمی به اینترنت می شود. او دولت آمریکا را تهدیدی برای شبکه جهانی اینترنت توصیف کرده است.

زوکربرگ از کاخ سفید خواسته است درباره برنامه جاسوسی اش شفافیت داشته باشد.

این سخنان زوکربرگ پس از آن مطرح می شود که اسناد فاش شده نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا به تقلید از سامانه خدماتی فیس بوک مبادرت کرده است تا از این طریق بدافزارهای اینترنتی را وارد فیس بوک کند و از این طریق، توان جمع آوری اطلاعاتی خودش را افزایش بدهد.

ظاهرا سازمان امنیت ملی آمریکا از فیسبوک نماها در ساخت بدافزارهای اینترنتی استفاده کرده است. مدارک فاش شده از عملکرد این سازمان امنیتی آمریکا که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق این سازمان فاش کرد نشان می دهد آمریکا به اطلاعات کاربری نه شبکه بزرگ اجتماعی و ارتباطی در اینترنت دسترسی دارد.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول