اگر فیس‌بوک غیرمجاز است باید برای همه غیرمجاز باشد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از جمهوریت، حمیدرضا طباطبائی نائینی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، درباره استفاده از شبکه فیس‌بوک  می گوید:این نگاه که کاری برای مردم ممنوع باشد اما مسئولان مجاز به استفاده از آن مسئله باشند نگاه غلطی است پس از ابتدای امر باید بر این اصل حرکت کنیم که اگر فیس بوک ممنوع است هیچ کس نباید از آن استفاده کند و اگر قرار است نگاه نهاد تصمیم گیرنده در این خصوص تغییر و استفاده از فیس بوک را مجاز بداند، باید مردم بدون برخورد با مسئله فیلتر از این شبکه استفاده کنند.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب در پاسخ به این سوال که بر اساس چه قانونی استفاده از فیس بوک در کشور ممنوع است، افزود: در هیچ یک از قوانین و اسناد بالادستی کشور تبصره یا اصلی مبنی بر ممنوعیت استفاده از فیس‌بوک وجود ندارد به این معنی که در هیچ قانونی قید نشده است که به صورت واضح استفاده از فیس بوک جرم تلقی می شود.

طباطبایی نائینی با اشاره به این که مرجع و نهاد مسئول این امر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است، گفت: شورای عالی فضای مجازی کشور با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده و اعضای سه قوه، وزاری مرتبط، نیروهای مسلح و نمایندگانی از سوی مجلس در آن حضور دارند و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه نیز با نظر و مشورت این شورا تصمیمات لازم را اتخاذ می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه هر سایتی که در این کارگروه دارای محتوانه مجرمانه یا هر مسئله نگران کننده دیگری تشخیص داده شود، فیلتر شده و در عمل استفاده از آن ممنوع اعلام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت و اعمال آن راهکار مناسبی برای مصونیت از گزند است، گفت: بدون شک همیشه ممنوعیت راهکار موثری نیست چرا که افکار عمومی اگر توجیهی برای دلیل این ممنوعیت پیدا نکند به سراغ استفاده از ان می رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این که استفاده عده‌ای افراد از فیس‌بوک و محدود بودن آن برای دیگر افراد جامعه منجر ایجاد سو تفاهم هایی در خصوص حاکمیت برای مردم می شود، تاکید کرد: شورای عالی فضای مجازی کشور باید وارد عمل شده و نسبت به استفاده از فیس‌بوک به صورت شفاف نظر بدهد.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی ایجاد تبعیض بین مردم و مسئولان را در استفاده از فیس بوک مسبب ایجاد بحران های اجتماعی خواند و گفت: باید به صورت صریح تکلیف را روشن کنیم که اگر استفاده از فیس‌بوک مجاز است همه باید بتوانند از آن استفاده کنند  و اگر هم استفاده از ان به شکلی غیرمجاز است که آحاد مردم جامعه حق دسترسی به ان را ندارند دیگر اجازه فعالیت مسئولان و وزرا نیز نباید در این شبکه داده شود.

پایان پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول