کشف 80 درصدی جرایم سایبر در «سایه‌سار امنیت در فضای مجازی»

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از نداي انقلاب، سردار سید «کمال هادیانفر» به کشف ۸۰ درصدی جرائم سایبری اشاره کرد و گفت: کسب این رقم در حالی است که پلیس فضای مجازی سایر کشورها با وجود داشتن قدمت و تجربه هنوز به این آمار کشف دست نیافته اند، و این نشان از حرفه ای گرایی و استفاده از نخبگان در ماموریت های این پلیس تخصصی است که توانسته نهال نوپای گسترش امنیت در فضای سایبر را به درختی پربار تبدیل کند تا امروز کاربران اینترنت کشور، با خیالی آسوده به فعالیت های خود بپردازند.

وی افزود: پلیس فضای سایبری ایران با شعار « پلیس فتا؛ سایه سار امنیت در فضای مجازی» پیشگیری اجتماعی و وضعی را یکی از علل کاهش روند رشد جرائم این فضا دانست و گفت: اینکه کاربران اینترنت تاحدی هشدار داده شود که هرکدامشان پلیس و محافظ خود باشند، امری است که در صورت تحقق، باعث افزایش امنیت در فضای سایبر از یک سو و ایجاد هزینه بالا برای بزهکاران این فضا می شود. زیرا مهمترین قربانیان جرائم سایبری کاربران ناآشنا و علاقمند این فضا می باشند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همراهی و همکاری مردم در قالب پلیس افتخاری با پلیس فتا یکی ازعوامل موثر درکاهش جرائم سایبری و برقراری امنیت در فضای مجازی محسوب می شود.

رییس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: همکاری، تعامل و ارتباط دو سویه این پلیس با شهروندان در کاهش چشمگیر جرائم سایبری نقش بسزایی دارد؛ ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی پلیس با جامعه در پیشگیری از بروز جرائم یکی از شاخصه های اصلی جوامع پیشرفته محسوب می شود.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول