آذر، شهدخت، ظریف، جنتی، فیس‌بوک و دیگران

[مرور بهار 92 | مرور پاییز 92 | مرور زمستان 92]

به گزارش «وبلاگ نیوز»، در روزهای پایانی سال ۱۳۹۲ به مرور مختصر وقایع مهمی که در رابطه با موضوعات رسانه‌های اجتماعی رخ داده است می‌پردازیم. این تقویم با مرور مهم‌ترین اخبار نقل شده در وبلاگ نیوز است.

وبلاگ نیوز در تابستان سال 1392، بیش از 560 خبر و گزارش در مسائل مختلف در حوزه فضای مجازی را برای مخاطبان خود منتشر کرده است.

از مهم‌ترین حوادث این فصل می توان به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت شورای‌عالی فضای مجازی در جمع دولت یازدهم، فعالیت‌های پر از تایید و تکذیب دولتمردان یازدهم در شبکه‌های اجتماعی خارجی، حوادث و اظهار نظرهای جنجالی چند وزیر پیرامون شورای‌عالی فضای مجازی و برخوردهای متعدد فتا با مجرمان سایبری اشاره کرد.

البته در سطح بین الملل هم ادامه افشاگری‌ها و انتقاد از جاسوسی‌های سایبری امریکا، حذف اکانتی به نام «آیت‌الله خامنه‌ای» و رییس جمهور سوریه در فیس بوک و برخوردهای کشورهای اروپایی با فعالان در فیس بوک از اهم رخدادهای خارجی این ماه بود.

در ادامه مهم ترین اخبار مربوط به فصل تابستان را مرور خواهید کرد:

2 تیر- نویسنده وبلاگی آموزش بمب دست‌ساز بازداشت شد

فردی که در یک وبلاگ اقدام به آموزش ساخت بمب های دست ساز کرده بود توسط کارآگاهان پلیس فتای استان خراسان جنوبی دستگیر شد. (+)

4 تیر- جاسوسی انگلیس در شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت انگلیس از همه شبکه‌های اجتماعی و پست‌های الکترونیکی در سطح اینترنت جهان جاسوسی کرده و آن‌ها را با آمریکایی‌ها به اشتراک گذاشته است. (+)

6 تیر- ۵ تا ۱۰ سال حبس برای عضویت در صفحات فیس‌بوک

چند فعال عربستانی به اتهام عضویت در صفحه هایی در فیس‌بوک به تحمل 5 تا 10 سال حبس محکوم شدند. (+)

6 تیر- نظرخواهی گوگل پلاسی آقای مشاور

دکتر حسام‌الدین آشنا، مشاور دکتر روحانی در زمان انتخابات، در صفحه گوگل پلاس خود از کاربران برای انتخاب وزاری دولت یازدهم نظرخواهی می‌کند. (+)

9 تیر- مشکلات ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی از ارائه فرصت 2 هفته ای به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد تا طرح عملیاتی خود را در خصوص ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی به این شورا ارائه کند و گفت: در صورت تاخیر شرکت ارتباطات زیرساخت از اپراتورهای بخش خصوصی برای ارائه VPN استفاده خواهد شد. (+)

9 تیر- برگزاری همایش روز رسانه‌های اجتماعی در تهران

دومین همایش «روز رسانه‌های اجتماعی» نهم تیرماه، در تالار ایوان شمس برگزار شد. (+)

92-04-11-04

11 تیر- کاش موافقان فیلترینگ بگویند در محدود کردن دسترسی به کدام خبر موفق بوده‌اند؟

حسن روحانی، رئیس جمهور در گفت‌وگو با مجله چلچراغ با در خصوص اقدامات علیه آزادی فضای مجازی گفت: خیلی از اقدامات علیه آزادی فضای مجازی که توسط افراد و نهادهای خاص صورت می‌گیرد، مقاصد خیرخواهانه ندارد. یعنی خیلی هم دلشان به حال اخلاق عمومی یا تهدیدهای این فضاها علیه جوانان نسوخته است. مقاصد سیاسی دارد. از آزادی موجود در این فضاها می‌ترسند، دنبال محدود کردن اخبار هستند، و این محدود کردن‌ها هم جواب نمی‌دهد. (+)

12 تیر- وبلاگ‌های فروش داروهای غیر مجاز شناسایی شد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری گردانندگان وبلاگ‌های فروش داروهای غیر مجاز خبر داد. (+)

12 تیر- مجبوریم از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم

مدیر اتاق خبر شبکه پرس‌تی‌وی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پخش برنامه‌های این شبکه بین‌المللی در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و یوتیوب گفت: پرس‌تی‌وی شبکه‌ا‌ی بین‌المللی است و ما به این اقبال عمومی به شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک به عنوان ابزاری برای اطلاع‌رسانی نگاه می‌کنیم؛ چرا که وقتی شبکه‌های ما را می‌بندند ما مجبور می‌شویم راه‌های دیگری را پیش بگیریم که یکی از آن‌ها استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. (+)

13 تیر- پرشین بلاگ 12 ساله شد

دوازدهمین جشن تولد پرشین بلاگ با حضور حدود 500 وبلاگ‌نویس و برخی شخصیت‌های سیاسی، هنری و ورزشی برگزار شد و از لوگوی جدید این سرویس‌دهنده رونمایی شد. (+)

920413-21

15 تیر- فرانسه هم کاربران اینترنت را کنترل می‌کند

روزنامه لوموند فرانسه پروژه‌ای را باهمکاری چند نهاد امنیتی در فرانسه افشا کرد که تمامی اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را برای سال‌ها ذخیره می‌کند. (+)

15 تیر- روایت رئیس مرکز ملی فضای مجازی از فضای مجازی در انتخابات

مهدی اخوان، رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در این ایام بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ سایت و پایگاه، علیه نظام و راجع به موضوع انتخابات فعالیت می‌کردند و در مجموع نزدیک به ۳۶۰ میلیون مطلب برای برهم زدن انتخابات نوشته شد که با تدبیر مناسب اجازه فعالیت به این معاندین داده نشد. (+)

17 تیر- فرمانده ناجا «هوش سیاه» را به‌خاطر تماشای «اوشین» ندید

فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تقدیر از عوامل سریال «هوش سیاه2» ضمن انتقاد از زمان پخش این سریال گفت: از نظر من ساعت ۲۲ بهترین زمان برای پخش این سریال بود اما من در این ساعت مجبور بودم که سریال اوشین را همراه با خانواده ام ببینم. علاوه بر این، مجموعه نیازمند اصلاحاتی است که باید به آن توجه شود. (+)

920417-18

18 تیر- هر چه در فضای مجازی سرمایه‌گذاری کنیم جای دوری نمی‌رود

جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به فعالیت ۱۸ هزار سایت، وبلاگ و صفحات اینترنتی در زمان برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: نگاهی به این آمار نشان می‌دهد که قدرت فضای مجازی به چه میزان تأثیرگذار است و می‌تواند مثبت هم باشد. (+)

18 تیر- نظر پزشکی قانونی درباره علت مرگ ستار بهشتی و پایان پرونده این وبلاگ‌نویس

دکتر احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره آخرین وضعیت پرونده «ستار بهشتی» گفت: در جریان معاینات تخصصی پزشکی قانونی دو نظریه مطرح شد. در نظریه اولیه احتمال مرگ بر اثر فشارهای روحی و یا ضربه های وارد شده مطرح شد. اما پس از بررسی این احتمال پزشکان اعلام کردند ضربات وارد شده به ستار بهشتی نوعا کشنده نبوده و نمی تواند منجر به مرگ شده باشد. در نظریه دوم احتمال مرگ بر اثر ضربه و فشار روحی به صورت توامان مطرح شد که پس از بحث درباره این احتمال به عنوان گزارش نهایی پزشکی قانونی ارسال شد. (+)

19 تیر- بازداشت اهانت‌کنندگان فیس‌بوکی با «عملیات فرا نرم»

رئیس پلیس فتا استان سمنان از بازدداشت زن و مردی خبر داد که در فیس‌بوک به مسئولان توهین می‌کردند،‌ وی گفت: کارشناسان پلیس با «عملیات فرا نرم» و به کارگیری توان علمی و فنی خود این پرونده را نیز به سرانجام رساندند. (+)

20 تیر- هشدار یک مقام دولت ونزوئلا برای عضویت در فیس‌بوک

ایریس وارلا، از وزرای دولت ونزوئلا در صفحه توییتر خود خطاب به شهروندان کشورش نوشت: رفقا! اکانت‌های فیس‌بوک خود را ببندید، شما دارید مفت و مجانی برای CIA کار می‌کنید. گفته‌های ادوارد اسنودن را بخوانید تا بفهمید ماجرا از چه قرار است. (+)

25 تیر- 8 سال فوق العاده سخت برای یک مدیر سرویس‌دهنده وبلاگ

مهدی بوترابی، مدیر سرویس‌دهنده پرشین بلاگ ۸ سال گذشته را دوران «فوق‌العاده» سختی برای وبلاگ‌نویسان فارسی دانست و گفت که سال‌های آینده بهترین سال‌های فضای مجازی خواهد بود. (+)

25 تیر- گلایه‌های رئیس مرکز ملی فضای مجازی از وزارت ارتباطات

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر این که شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه نمی‌خواهد تماس ما با دنیا را قطع کند گفت وزارت ارتباطات در پیاده سازی فیلترینگ هوشمند کوتاهی کرد. (+)

29 تیر – شاه‌کلید فیس‌بوک برای دسترسی به پسورد کاربران

یکی از کارکنان سابق کمپانی فیس‌بوک می‌گوید کارکنان این کمپانی ابَرپسوردی در اختیار دارند که با آن می‌توانند به اکانت‌های همه کاربران این شبکه اجتماعی وارد شوند. صحت این ادعا فیس‌بوک را با چالش تازه‌ای روبرو می‌کند. (+)

30تیر- «از VPN قانونی استقبال نشد»

مدیر عامل شرکت زیر ساخت گفت: فقط 26 شرکت برای دریافت این خدمات ثبت نام کرده‌اند. (+)

6 مرداد- هاشمی رفسنجانی در «کلوب» صاحب‌رسانه شد

وب‌سایت رسمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در شبکه اجتماعی «کلوب» یک صفحه ایجاد کرد که تاکنون نزدیک به 6هزار و 700 بار پسندیده شده است. (+)

8 مرداد – شهرداری تهران «رسما» وارد توییتر شد

حدود 14 ساعت پیش، حساب کاربری شهرداری تهران در شبکه اجتماعی توییتر برای نخستین بار در ایران، به صورت رسمی از سوی توییتر تأیید شد. (+)

10 مرداد- مراسم افطاری وبلاگ‌نویسان برگزار شد

مراسم افطاری فعالان رسانه‌های اجتماعی با عنوان «سفره نان و پنیر» با حضور حدود ۸۰ وبلاگ‌نویس و فعال شبکه‌های اجتماعی و با هدف کمک به مستمندان و نیازمندان برگزار شد. (+)

920510-09

13 مرداد- دستگیری هتاک زن جوان در فیس‌بوک

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت بانوی ۲۴ ساله گیلانی در فیس‌بوک خبرداد. (+)

14 مرداد- دستگیری مامورنما در شبکه‌های اجتماعی

رییس پلیس استان گلستان از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از عناوینی چون مأمور ادارات دولتی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد. (+)

14 مرداد- ایرانسل هم رسما به توییتر پیوست

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نیز به صورت رسمی به شبکه اجتماعی توییتر پیوست. (+)

20 مرداد- کلوب در برابر فیس‌بوک در ایران، آمار چه می‌گوید؟

به مرور زمان فیس‌بوک سرویس‌هایی مانند Orkut، Hi5، Zing و Maktoob را مغلوب کرده تا جایی که حالا جز فیس‌بوک تنها شبکه‌های QZone در چین، V Kontakte در روسیه و Cloob در ایران به علت موقعیت زبانی و جغرافیایی توانسته‌اند در برابر فیس‌بوک مقاومت کنند. (+)

21 مرداد- مشکل اساسی، شورای عالی فضای مجازی است

احمد معتمدی، وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت خاتمی گفت: یک مشکل اساسی این حوزه همین شورای عالی فضای مجازی است. این شورا اصلا محدوده کاری مشخصی ندارد و در تمام بخش‌ها دخالت می‌کند. مشخص نیست این شورا در دولت است یا خارج از دولت. براساس اطلاعات ارائه شده این شورا زیر نظر رهبری کار می‌کند اما از آنجا که من با ایشان کار کرده‌ام می‌دانم که دیدگاه رهبری این نیست که در هر بخشی دخالت کنند. (+)

22 مرداد- نیمی از جوانان تهرانی در خطر اعتیاد به اینترنت

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان از در معرض خطر بودن 50.8 درصد جوانان به اینترنت خبر داد و گفت: اعتیاد به اینترنت در پسران بیشتر است. (+)

22 مرداد- سازمان امنیت ملی آمریکا چگونه از شهروندان آمریکایی هم جاسوسی می‌کند؟

افشاگری‌های ادوارد اسنودن تمامی ندارد. به تازگی NSA متهم شده که بر خلاف قانون، علاوه بر جاسوسی اطلاعات شهروندان غیرآمریکایی، به جاسوسی شهروندان خود نیز مشغول است. (+)

23 مرداد – صفحه‌ای به نام «آیت‌الله خامنه‌ای» در فیس‌بوک مسدود شد

صفحه‌ای با عنوان «آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای» در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» با بیش از ۱۱۷ هزار پسند توسط مدیریت این شبکه اجتماعی مسدود شد. (+)

24 مرداد- بلاگفا فیلتر شد

سرویس‌دهنده وبلاگ بلاگفا ساعت 10:30 مسدود شد و حدود 11:45 رفع فیلتر شد. عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه این اتفاق را یک اشتباه عنوان کرد و شیرازی، مدیر بلاگفا هم نسبت به این اتفاق شدیدا اعتراض کرد. (+)

26 مرداد- آیا وزیر ارتباطات می‌داند «شورای‌عالی فضای مجازی» کجاست؟

وزیر ارتباطات در نطق دفاعیه در جریان بررسی صلاحیت خود در مجلس گفت که قصد اصلاح دبیرخانه شورای‌عالی فضای مجازی را دارد. (+) [بسته خبری مرتبط]

27 مرداد- راه‌اندازی صفحه فیس‌بوک محمدجواد ظریف

صفحه فیس‌بوک محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان توسط وی و فرزندانش راه‌اندازی شد. (+) [بسته خبری مرتبط]

فیس‌بوک بازی آقا محمدجواد!

28 مرداد- ابراز «ارادت» سایت هاشمی رفسنجانی به فیس‌بوک

پایگاه اطلاع‌رسانی اکبر هاشمی رفسنجانی با قرار دادن یک بنر با عنوان «فیس‌بوک پدیده مبارکی است»، به این شبکه اجتماعی به‌صورت ویژه پرداخته است. (+)

29 مرداد- صفحه شخصی بنیانگذار فیس‌بوک هک شد

یک هکر فلسطینی با کشف نقص امنیتی در فیس‌بوک و عدم توجه تیم این شبکه به یافته او، صفحه شخصی زاکربرگ را هک کرد. (+)

29 مرداد – آقای وزیر از طریق فیس‌بوک به مردم گزارش خواهد داد

وزیر امورخارجه ایران در صفحه فیس‌بوک خود به اطلاع‌رسانی از قبل رای اعتماد تا روزهای کار خود در دفتر وزارتخانه پرداخته است. (+)

30 مرداد- بازیگران هم‌چنان تکذیب می‌کنند

پرویز پرستویی و عزت‌الله انتظامی، دو بازیگر مطرح کشورمان اعلام کردند که در فیس‌بوک هیچ صفحه‌ای ندارند. (+)

30 مرداد – VPN بومی شکست خورد

مدیر عامل زیرساخت از عدم استقبال از طرح vpn بومی خبر داد. (+)

31مرداد – فرار از مهریه ‌با انتشار تصاویر زن در فیس‌ بوک‌

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی از دستگیری شوهری که با انتشار تصاویر همسرش در فیس بوک قصد فرار از پرداخت مهریه را داشت خبر داد. (+)

2 شهریور- کمپین زنان روسری‌پوش در شبکه های اجتماعی

زنان سوئدی در شبکه‌های اجتماعی، در اعتراض به اهانت به یک زن مسلمان محجبه، کمپین حجاب راه اندازی کردند. (+)

4 شهریور- معاون اول و وزیر کشور در فیس‌بوک

صفحه معاون اول رییس جمهور در فیس‌بوک، به انتشار اخبار مرتبط با اسحاق جهانگیری می‌پردازد و صفحه وزیر کشور نیز توسط نزدیکان وی اداره می‌شود. (+)

6 شهریور- «24 ساعته با تمام دنیا در ارتباطم»

سیدمحمدغرضی در مصاحبه با یک نشریه اعلام کرده است که فیس‌بوک ندارد، چون خودش 24ساعته با تمام دنیا در ارتباط است. (+)

6 شهریور- مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی باید معتبر شناخته شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیأت دولت، مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی را بسیار مهم دانستند و گفتند که باید بر اساس آن‌ها عمل شود. (+)

12 شهریور- باز هم فراخوان فیس‌بوکی برای انتخاب وزرا

دکتر حسام الدین آشنا که پیش از این به عنوان مشاور دکتر روحانی، چهره شناخته شده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و گوگل‌پلاس بود، بار دیگر از کسانی که در این شبکه‌ها با وی در ارتباطند خواست تا وزاری پیشنهادی خود را برای سه وزارت‌خانه بدون وزیر معرفی کنند. (+)

12 شهریور- احتمال توقف VPN بومی و بازگشت به حالت سابق

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور از عدم استقبال کاربران از دریافت VPN بومی خبر داد و گفت:‌ با وجود آمادگی شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارائه VPN بومی قرار بر آن شده است که در آینده‌ای نزدیک ارائه VPN به شکل قبلی خود بازگردد. (+)

14 شهریور- صفحه فیس‌بوک هواداران اسد بسته شد

بررسی‌های انجام شده نشان می دهد که بزرگ ترین صفحه هوادارن «بشار اسد» رییس جمهور سوریه که (bashar al-assad) نام داشت، توسط فیس‌بوک مسدود شد. (+)

14 شهریور- رییس جمهور حساب توییتر ندارد

مشاور رئیس‌جمهور در واکنش به انتشار اخباری درباره پیام تبریک روحانی به یهودیان جهان در توییتر تاکید کرد: حسن روحانی حساب توییتر ندارد. (+)

15 شهریور- منع قانونی عضویت وزرا در «فیس‌بوک» را بررسی می‌کنیم

درحالی‌که روزهای گذشته خبر پیوستن برخی چهره‌های جدید دولت به «فیس‌بوک» منتشر شد، معاون‌حقوقی رییس جمهور، گفت: منع قانونی و یا عدم آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. (+)

17 شهریور- بررسی محتوای صفحات فیس بوک وزرا در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از بررسی محتوای صفحات وزرای دولت یازدهم در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک در کارگروه خبر داد. (+)

18 شهریور- درخواست مشاور رئیس جمهور از دوستان فیس‌بوکی‌اش

دکتر آشنا، مشاور رییس جمهور در فیس‌بوک خود از کاربران خواست تا متن سخنرانی دکتر روحانی در سازمان ملل متحد را پیشنهاد دهند. (+)

18 شهریور- وقت رفع فیلتر فیس‌بوک نرسیده است

سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری گفت که تا زمانی که مصادیق مجرمانه فیس‌بوک رفع نشود، برای رفع فیلترینگ این شبکه اقدامی صورت نمی‌گیرد. (+) [بسته خبری مرتبط]

19 شهریور- محمود واعظی هم تکذیب کرد

در پی ایجاد صفحه ای به نام محمود واعظی در فیس بوک یا سایر شبکه های اجتماعی، روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور اطلاعیه ای ایجاد این صفحه را غیر واقعی خواند. (+)

19 شهریور- شرط رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران

آقامیری، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: چنانچه فیس بوک بر رعایت قوانین ایران التزام داشته باشد می توان به رفع فیلتر آن اقدام کرد. (+)

20 شهریور- صفحه فیس‌بوک خانم سخنگو هم جعلی است

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که صفحه‌ای که به نام وی در فیس بوک راه‌اندازی شده است، متعلق به وی نیست. (+)

20 شهریور- افشای هویت ایجاد کننده فیس‌بوک «افخم»

در پی تکذیب ایجاد صفحه شخصی در فیس‌بوک از سوی سخنگوی وزارت خارجه، هویت ایجادکننده این صفحه افشا شد. (+)

21 شهریور- ۱۴میلیارد بسته اطلاعاتی، حاصل جاسوسی امریکا از کاربران ایرانی

یک کارشناس فضای مجازی با اشاره به اطلاعات افشا شده توسط اسنودن در خصوص ایران، به بررسی ابعاد جاسوسی امریکا از کاربران ایرانی پرداخت. (+)

21 شهریور- انتقاد شدید موسس فیس بوک از سیاست های جاسوسی آمریکا

موسس فیس بوک با انتقاد از فعالیت های جاسوسی دولت آمریکا، خواستار مرزبندی بین موضوعات امنیتی و حریم خصوصی افراد شد. (+)

23 شهریور- هک شدن صفحه فیس‌بوک منتسب به مرضیه افخم

پس از تکذیب سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر داشتن صفحه فیس بوک، ارتش سایبری جمهوری اسلامی این صفحه را هک کرد. (+)

23 شهریور – صفحه فیس‌بوک ظریف «هک» شد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه گفت که صفحه فیس‌بوکش امروز ساعت 15 هک شده است. وی از شب گذشته به صفحه خود دسترسی نداشته است. (+)

24 شهریور- علاقه‌ای به عضویت در فیس‌بوک ندارم

وزیر ارتباطات درباره عضویت یا عدم عضویت در فیس‌بوک گفت: بنده نه در گذشته و نه در حال حاضر به دلیل کمبود وقت، فعالیتی در این شبکه نداشتم و علاقه ای نیز به ایجاد صفحه ای که مدیریت آن در اختیار دیگران باشد، ندارم. (+)

24 شهریور- کنایه فرمانده ناجا به وزرای فیس‌بوکی

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی گفت که از برخی وزرا و مقامات انتظار داریم همانند مردم رفتار کنند. (+)

25 شهریور- کمیته فیلترینگ هنوز نامه‌ای در مورد عدم استفاده از فیس‌‌بوک برای مسئولین صادر نکرده است

وزیر ارتباطات گفت که کمیته فیلترینگ هنوز نامه‌ای در مورد عدم استفاده از فیس‌‌بوک برای مسئولین صادر نکرده است، اما این کمیته جلساتش را برگزار می‌کند و کار خود را انجام می‌دهد. (+)

25 شهریور- عارف در توییتر عضویت ندارد

مسئول روابط عمومی دفتر دکتر محمدرضا عارف گفت: مطالب منتشر شده در صفحه‎‎‎ای با عنوان دکتر عارف در توییتر، به هیچ عنوان با ایشان و یا نزدیکان وی ارتباطی ندارد. (+)

26 شهریور- ضرورتی ندارد عضویت وزرا در فیس‌بوک در شورای‌عالی فضای مجازی مطرح شود

عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی از تشکیل نخستین جلسه این شورا با حضور رئیس جمهور در دولت جدید خبر داد و گفت: طرح و بررسی عضویت در فیس بوک در جلسه شورایعالی فضای مجازی ضرورت ندارد و این شورا به احکام کلی و سیاستی این حوزه می پردازد. (+)

26 شهریور- فیس‌بوک از زیر دست فیلترینگ «لیز» خورد!

بامداد سه‌شنبه 26 شهریور، برای چند ساعت «فیس‌بوک» برای برخی از کاربران اینترنت بدون فیلتر در دسترس بود و به‌دلیل زمزمه‌های گذشته، باعث شد برخی تصور کنند که این شبکه رفع فیلتر شده است. (+)

28 شهریور- همایش «سوریه و تکلیف ما»

همایش «سوریه و تکلیف ما» به تلاش تشکل حزب‌الله سایبر برگزار شد. (+)

920628-01

30شهریور- ظریف مجوز فیس‌بوک گرفت؛ بقیه نه!

سایت مشرق خبر داد که به جز محمدجواد ظریف که در راستای دیپلماسی عمومی از فضای فیس‌بوک و توییتر برای ارسال پیام و گفت‌وگو استفاده خواهد کرد، دیگر وزرای دولت روحانی از این شبکه‌ها استفاده نکرده و صفحات خود را خواهند بست. (+)

30 شهریور- فیس بوک ۱۱ میلیون کاربر خود را از دست داد

تحقیقات جدید محققان دانشگاه وین در اتریش نشان می دهد: در پی افشاگری های اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا، فیس بوک در ماه های اخیر ۱۱ میلیون کاربر خود را از دست داده است. (+)

30 شهریور- وزیر ارتباطات، سرپرست مرکز ملی فضای مجازی شد

رئیس جمهوری طی حکمی، محمود واعظی، وزیر ارتباطات را با حفظ سمت، به عنوان سرپرست مرکز ملی و دبیر شورای‌عالی فضای مجازی منصوب کرد. (+)

30 شهریور- هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال؛ شاید وقتی دیگر!

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که هفتمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال به‌دلیل مشکلات مالی برگزار نخواهد شد. (+)

31 شهریور- آرزوهای یک خبرگزاری دولتی

خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت: همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر شش نفر از اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوی مجرمانه معروف به کارگروه فیلترینگ، آیا شاهد تغییر سیاست های نظارت بر اینترنت و فیلترینگ خواهیم بود؟ (+)

انتهای پیام/.

One comment

  • سلام
    جدیداً”مبین نت”یه سری تغییرات ایجاد کرده که جالب نیست و محدودیت ها رو بیشتر کرده.
    به همین خاطر یه صفحه آماده کردم تا عدم رضایت مشترکین رو به شرکت اعلام کنیم.
    اگه مبین نت ندارید هم لطفا این پیام رو به دست بقیه برسونید.
    اگر توی وبلاگ هم یه بخشی براش بذارید عالی میشه.
    وارد این صفحه بشید و بعد از خوندن مشخصاتتون رو ثبت کنید:
    http://onman.ir/mobinnet/
    این صفحه هم برای حمایت از رویداد “ساعت زمین” :
    http://onman.ir/earthhour/
    ممنون
    یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول