اشتراک‌های خوشمزه در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از آی تی آنالیز، خیلی اوقات شده زمانی که وارد صفحه پروفایل تان در یک شبکه اجتماعی می شوید، با تعداد زیادی عکس مواجه می شوید که همگی مربوط به غذاهای خوشمزه ای می شوند که شدیداً دل آدم را آب می کنند. کارشناسان با مستندسازی زندگی کاربران شبکه های اجتماعی دریافته اند که بیش از یک سوم تصاویر غذایی که در این سایت ها به اشتراک گذاشته می شوند، مربوط به زمانی است که کاربران در یک رستوران نشسته اند. براساس این پژوهش، از هر پنج نفر یک نفر از کاربران فیس بوک (18 درصد) در برتانیا بعد از اینکه عکس های دوست شان را که از یک رستوران و غذاهایش به اشتراک گذاشته و کلی از آن رستوران تعریف و تمجید کرده، دیده اند، تصمیم گرفته اند که خودشان نیز به آن رستوران بروند.

در همین حال 14 درصد نیز مبادرت به رزرو میز در آن رستوران می کنند. 11 درصد نیز قبل از رزرو میز، به دوستان فیس بوکی خود نیز پیشنهاد می دهند که با او همراه شوند.

سایت Bookatable.com در ضمیمه ای که با عنوان Dining Index راه انداخته است، روندی را شناسایی کرده که در آن کاربرانی که به رستورانی می روند، در مورد آن رستوران شروع به نوشتن می کنند و به نوعی برای آن رستوران هم تبلیغ می کنند. این سایت نام این روند را «به اشترک بگذار، زمانی که آنجا هستی» گذاشته است. فیس بوک پرطرفدارترین شبکه اجتماعی برای این نوع به اشتراک گذاری ها است و تحقیقات نشان می دهد که تقریبا نیمی (46 درصد) از 5 هزار کاربری که مورد مطالعه قرار گرفته اند، عکس های مربوط به غذاهایی که در رستوران خورده اند را بیشتر از شبکه های اجتماعی دیگر در فیس بوک به اشتراک می گذارند.

جالب است بدانید که بیش از 84 میلیون عکس نیز با عنوان «غذا» در اینستگرام به اشتراک گذاشته شده است که این امر نیز افزایش علاقه کاربران به عکاسی درباره غذا را نشان می دهد.

اما این فقط مشتریان رستوران ها نیستند که درباره غذاهای آن می نویسند. این تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از رستوران دارها نیز در فضای توییتر فعالیت می کنند تا درباره رستوران شان تبلیغ و با مشتریان خود تعامل کنند.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که در سال 2013، حدود 65 درصد از این رستوران دارها از توییتر برای تبلیغ رستوران شان استفاده کرده اند.

جو استیل، مدیر اجرایی سایت Bookatable.com در این مورد می گوید: غذا به طور باورنکردنی به یک فعالیت اجتماعی تبدیل شده است. به همین دلیل هم خیلی جای تعجب نیست که امروزه یکی از مهم ترین عناوینی که افراد در صفحات پروفایل خود به اشتراک می گذارند، غذا باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول