شبکه های اجتماعی باعث کم رنگ شدن روابط خانوادگی می شود

به گزارش «وبلاگ نیوز» باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سالیان نه چندان دور اگر دوستی را می جستیم اگر آشنایی را گم می گردیم، اگر به دنبال کسی بودیم، تنها راه یافتن آن ها مراجعه به محل سکونت و یا پرسو جو از همسایگان قدیم بود. در زمانی که موبایلی نبود و کسی از منزل خارج می شد تا زمانی که دوباره باز می گشت هیچگونه دسترسی به وی نبود، خبری از فناوری های نوین همچون موبایل و اینترنت نبود. امروزه به همه گیر شدن موبایل و اینترنت کمتر کسی را می توان یافت که موبایل نداشته باشد و تا کنون با اینترنت سرو کار نداشته باشد.

شبکه های اجتماعی برای تبادل نظرات، گفتمان روزانه و یافتن دوستان جدید با فرهنگ های گوناگون ایجاد شد. با ایجاد اتاق های گفتگو می توان در راستای اهداف خون از نظرات و اعتقادات دیگران بهره برد.

با این وجود این شبکه های اجتماعی معایبی نیز دارد که عدم توجه به آن ها ضرر های جبران نشدنی به جامعه بشری زده، ا‍ز آنجایی که حضور کلیه ی افراد در این شبکه ها بسیار آسان امکان پذیر است از همه قشر انسان در آن جا حضور دارند و صحت و سقم مطالب بیان شده به هیچ وجه قابل استناد نیست و فقط می توان به عنوان یک نظر بدون سند و دلیل به آن نگریست.

از طرف دیگر به لحاظ سهل الوصل بدون این شبکه ها برخی سودجویان با فریب دادن اقدام به کلاهبرداری ها کلانی از این طریق می کنند. برخی از سازمان ها و شرکت های موجود نیز با نیت سودجویی به اشاعه فرهنگ های منحط و موارد غیر اخلاقی می پردازند که باعث می شود آسیب های جدی به روحیه و اخلاق جامعه مخصوصا نوجوانان شود.

این گزارش می افزاید: به تمامی این شبکه ها که بنگریم، کمترین آسیب آن کمرنگ شدن روابط نزدیک خانوادگی و دوستی شده و کاربران به جای اینکه برای مصاحبت و در کنار و با هم بودن لذت ببرند، پشت مانیتور کامپیوتر و در محیط مجازی زمان خود را می گذرانند، که این باعث انزوا، کمرنگ تر شدن روز افزون روابط اجتماعی می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول