حکم دادگاه برای رفع فیلتر توییتر در ترکیه

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، اسکای نیوز خبرداد: دادگاه اداری ترکیه بعد از توافق برای حل اختلافات میان ترکیه و موسسه توییتر حکم فیلترینگ این سایت را لغو کرد.

یک منبع در دفتر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد:سازمان ارتباطات ترکیه 30 روز فرصت دارد حکم دادگاه در خصوص لغو مسدودیت اعمال شده بر پایگاه اینترنتی توییتر را لغو یا بر ضد این حکم درخواست تجدیدنظر کند.

در این راستا کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل از آنکارا خواسته بود تا دست از فیلترینگ توییتر بردارد.

رابرت کولویل، سخنگوی این کمیسیون اعلام کرد: ما از این مساله نگرانیم چراکه عدم دسترسی سازمان ارتباطات ترکیه به توییتر از 20 مارس ممکن است به منزله مخالفت ترکیه با تعهدات بین المللی‌اش در زمینه حقوق بشر باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید از حقوق افراد در استفاده از شبکه‌های اجتماعی حمایت شود لذا خواهان لغو فیلترینگ توییتر هستیم.

روز گذشته، نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی توییتر توسط حکم دادگاه در ترکیه مسدود شده ، گفته بود: این شبکه اجتماعی با انتشار نوارهای صوتی دروغین حقوق شخصی بسیاری از مردم و مقامات دولتی ترکیه را نقض کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه طرف چاپ ترکیه ، بلند آرینچ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه گفت : شاید تصمیمات دستگاه قضایی برای ما خوشایند نباشد اما آن را رعایت خواهیم کرد.

وی گفت : چنانچه دادگاه آنکارا دادنامه خود را درباره رفع فیلتر توییتر تهیه کرده باشد و حکم خود را رسما به اداره ارتباطات و مخابرات ابلاغ کند ، حکم دادگاه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول