«برای ما هم فیلترشکن بفرستید ببینیم چه خبر است»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در گفتگو با ویژه‌نامه نوروز همشهری، گفت: گزارش‌هایی را در خصوص واکنش عمومی مردم در شبکه‌های اجتماعی در قبال گروگان‌گیری سربازان ایرانی در منطقه مرزی جکیگور خوانده‌ام.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه جهانی شدن مسئله گروگان‌گیری در مرز پاکستان توسط شبکه‌های اجتماعی، آیا نمی‌توان از این شبکه‌ها به عنوان ابزاری مفید استفاده کرد؟ افزود: استفاده‌های مثبتی از شبکه‌های اجتماعی مثل این موضوع می‌شود، اما چون مدیریت آن در اختیار ما نیست و ما واقعا توان اعمال مدیریت را در این باره ندارم، نمی‌توانم نظری صریح بدهم که آیا زمان رفع فیلتر از شبکه‌های اجتماعی رسیده یا نه. اهل فن و کسانی که اهل مطالعه و اقدام در این حوزه های هستند باید بررسی کنند. اما قطعا تصمیماتی که در این باره گرفته می‌شود، دایمی نیست.

وی خاطرنشان کرد: یک روزی در کشور ویدئو ابزاری بود که ممنوع بود. اما در یک مقطعی به این نتیجه رسیدند که می‌توان تحت مدیریت از این ابزار استفاده درست کرد. اینترنت اوایل که آمده بود همین حالت را داشت. من یادم می آید در مجلس دوره چهارم بعضی از نمایندگان در مخالفت با موبایل سخنرانی‌های مفصل می‌کردند. یا درباره ماهواره، من خودم نماینده مجلس چهارم بودم، یک روز چهارشنبه در مجلس رای گیری شد نمایندگان موافقت کردند با این که ماهواره‌ها قانونی باشد. اما روز یکشنبه که دوباره برگشتیم مجلس، مباحثی مطرح شده بود و بررسی‌های کارشناسی انجام شد که تشکیک به وجود آورد و دوباره رای گیری شد و قانونی شدن ماهواره رای نیاورد.

وزیر کشور با بیان اینکه جرم کاری است که خلاف قانون باشد، تاکید کرد: در شرایط کنونی استفاده از شبکه‌های اجتماعی شاید از نظر من مانعی نداشته باشد، هرچند من استفاده نمی‌کنم. استفاده از شبکه‌های اجتماعی هم خلاف قانون نیست، چون قانونی عضویت در این شبکه‌ها را منع نکرده، فقط از لحاظ فنی دسترسی به آن را بسته‌اند. حالا اگر کسی از بالای دیوار دسترسی پیدا می‌کند، مساله دیگری است.

وی ادامه داد: کمیته‌ای هم که مسوول این کار است، اعلام نکرده که عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم است. اما به هر حال تصمیم‌های آن کمیته نافذ است و من هم به این تصمیمات احترام می‌گذارم.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص عضویت اعضای خانواده‌اش در فیس‌بوک و توییتر گفت: بچه‌های من همه تحصیل‌کرده‌اند. فناوری‌های روز را هم در اختیار دارند. علاقه‌مند به علوم و پیگیر توانمندی‌های روز هستند. ولی به هر حال به پدرشان هم احترام می‌گذارند. من گفته‌ام بچه‌ها تا این شبکه‌های اجتماعی، به صراحت قانونی نشده لطفا استفاده نکنید آنها هم گفته‌اند چشم.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود علت عدم عضویت فرزندانش در فیس‌بوک و توییتر را فیلتر بودن این رسانه‌های اجتماعی عنوان کرد و و در پاسخ به مصاحبه گر که گفته بود «اگر می‌خواهید ایمیل‌شان را بدهید برایشان نرم‌افزارهای امکان ارتباط بفرستم …» گفت: برای من بفرست … ما هم ببینیم توی این شبکه‌ها چه خبر است بالاخره…

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول