«این آزادی حتی در دنیای حیوانات هم وجود ندارد»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از بی‌بی‌سی، رجب طیب اردوغان، سه شنبه ۱۹ فروردین، ۸ آوریل، در نشست پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت که حکم دادگاه در مورد توییتر عدالت را رعایت نکرده و به همین دلیل مورد احترام او نیست.

بلند آرینچ، معاون نخست وزیر ترکیه، نیز روز دوشنبه این حکم را اشتباه خوانده و گفت: «این یک دنیای مجازی است که هر کسی می تواند به دیگری توهین کند و هر کاری که می خواهد انجام دهد. این آزادی حتی در دنیای حیوانات هم وجود ندارد.»

معاون نخست وزیر ترکیه اضافه کرده است که حکم این دادگاه به توییتر، به عنوان یک شرکت خصوصی، اجازه داده است که تصمیم های دولت ترکیه را نادیده بگیرد و از تصمیم های قضایی دیگر کشورها پیروی کند.

دسترسی به توییتر از روز ۲۱ مارس و در آستانه انتخابات شهرداری ها در ترکیه مسدود شد. اما مسئولین مخابرات ترکیه پس از حکم دادگاهی که آن را نقض آزادی بیان تشخیص داده بود، به این محدودیت دو هفته ای پایان دادند.

یک هفته پس از فیلترینگ توییتر، وبسایت اشتراک فیلم یوتیوب نیز از دسترس کاربران اینترنت در ترکیه خارج شد. این فیلترینگ به دنبال انتشار ویدیویی بود که در آن مقامات ترکیه را در حال بحث در مورد سوریه و احتمال حمله ترکیه به این کشور، نشان می داد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول