چهره رحمانی اسلام را در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذاریم

به گزارش‌ «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید سلمان صفوی»، رئیس مرکز مطالعات بین المللی صلح لندن با اشاره به قابلیت شبکه های اجتماعی برای ترویج اسلام و کاهش اسلام هراسی گفت: شبکه های اجتماعی در حال حاضر نقش بسیار مهمی در فضاسازی، ذهن سازی و فرهنگ سازی دارند.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهایی برای کاهش اسلام هراسی بیان کرد: راهکار کم کردن اسلام هراسی و گسترش اسلام این است که چهره رحمانی اسلام را در شبکه های اجتماعی و امثال آن به نمایش گذاریم؛ اگر بتوانیم گزیده ای از اشعار فردوسی، مولوی، عطار، حافظ، سعدی، باباطاهر و شاعران به نام ایرانی را در شبکه های اجتماعی قرار دهیم تأثیر خوبی بر کم کردن اسلام هراسی خواهد داشت.

رئیس مرکز مطالعات بین المللی صلح لندن در ادامه افزود: قرار دادن عکس های خندان امام خمینی(ره) و عکس هایی که با کودکان و در کودکی و یا در طبیعت هستند را از طریق شبکه های اجتماعی باید به جهان نشان دهیم تا بخشی از زیبایی های اسلام را این گونه به آنها نشان دهیم.

صفوی تاکید کرد: باید مظلومیت های دفاع مقدس را از طریق شبکه های اجتماعی مجازی به جهان نشان دهیم. آثار هنری و معماری های خوب کشورمان را هم که در نقاط مختلف مانند اردبیل، اصفهان، کرمان، سبزوار، نیشابور و… است، می توان با استفاده از امکانات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به مردم جهان نشان داد.

وی ادامه داد: طبیعت زیبای ایران یکی از مواردی است که می توانیم نمایش دهیم. تعصب گرایی ایرانیان و پوشش زنان ایران را هم باید نشان دهیم. ایران حقیقتاً یک جامعه متکثر است و واقعیتش هم این است. حتی نشان دادن عکسی از خیابان های ایران هم می تواند در افکاری که آنها از اسلام دارند تأثیرگذار باشد.

رئیس مرکز مطالعات بین المللی صلح لندن افزود: ایران یک کشور استبدادزده دیکتاتوری نیست و یک جامعه متکثر در آن وجود دارد و موضع گیری های برخی با این شیوه اندکی تخفیف می یابد.

صفوی افزود: با گزارش های کوتاه تصویری، بصری و حتی پخش قطعه های کوتاه آواز ایرانی و خواننده های خوب که به صورت عرفانی و سنتی می خوانند؛ باید زندگی اسلامی و ایرانی را از طریق شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته و نگاه دنیا را نسبت به اسلام جلب کنیم.

وی ادامه داد: باید دعا ها، قرآن و آیات مرتبط با معاد و مبدأ، انسانیت و حقوق انسان، با صدا و همراه با زیرنویس انگلیسی و فرانسوی به جهانیان نمایش داده شود که چقدر قرآن به کرامت انسان اهمیت داده است و چهره اسلام رحمانی را به جهان معرفی کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول