تنبل. دات. بلاگفا. دات کام

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» علی رستگار، در گروه فرهنگ و هنر روزنامه جام جم نوشت:  نگارنده روز گذشته و پس از مدت ها و به طور کاملا اتفاقی سری به وبلاگ متروکه ام زدم و با مروری گذرا به مطالبی خاک گرفته خاطرات گذشته را تورق و تجدیدخاطره کردم. پس از بالا و پایین کردن نوشته های مختلف روزها و ماه ها و سال های دور، سری هم به بخش مدیریت وبلاگ زدم و با تعجب و شگفتی با انبوهی از نظرات تائید نشده روبه رو شدم. دوستی در شهریور 90 برایم نوشته بود: به روزش کن دیگه تنبل!

زندگی شتابان و پرمشغله امروزی باعث شد اصلا یادمان برود زمانی صاحب وبلاگی بودیم که می توانستیم عقاید و دیدگاه هایمان را درباره مباحثی کارشناسانه و شخصی مطرح کنیم و در این زمینه نظرات، پیشنهادها و انتقادهای دیگران را هم بخوانیم؛ تعاملی مثبت و سودمند در دنیای مجازی که به تحلیل ها و تفسیرهای مختلف راه می داد و بی تعارف و شکسته نفسی و اغراق بخشی از رشد و ارتقای نگاهمان را مدیون آن فضا بودیم.

وبلاگ نویسی هرچند هنوز هم در دنیا و به تبع آن ایران، طرفدارانی دارد، اما به سبب رشد فزاینده و گسترش بی محابای شبکه های مختلف اجتماعی به هیچ وجه رونق گذشته را ندارد و بیشتر نویسندگان و کاربران جلای وبلاگ کرده اند و ترجیح می دهند مفیدترین وقت هایشان را در فضاهای مجازی و فریبنده دیگری تلف کنند!

دهه 80 خورشیدی آغازی بود بر فعالیت های وبلاگ نویسی در ایران که در ادامه شدت گرفت و با راه اندازی سرویس های مختلف وب نوشت فارسی، موجی ایجاد شد که هر آدم اندک آشنا با رایانه و دنیای اینترنت را برای وبلاگ نویسی ترغیب می کرد.

اگر از بسیاری از وبلاگ های شخصی و شبه عاشقانه و شاعرانه صرف نظر کنیم، وبلاگ ها محلی بود (هست؟!) برای تبادل افکار و بحث های تخصصی تر و مبسوط تر، اما جماعت زیادی از وبلاگ نویسان دیروز ازجمله نگارنده با آمدن شبکه های جدیدتر که ابزارها و امکانات متنوع تر و جذاب تری برای دیده شدن داشت، عطای مقاومت را به لقایش بخشیدند و به قیمتی ارزان تحلیل و تعمق وبلاگ نویسی را به لایک های پرشمار (فِرِند) ها فروختند.

نمی دانم وبلاگ از مد افتاده یا ما نفسمان گرفت و از عمق آب به سطح آمدیم؟

انتهای پیام/.

One comment

  • اسماعیل

    آقا راستش من یه وب زدم ولی نمیدونم چه موضوعی انتخاب کنم سراغ هرچیرفتم دیدم خوب سایتش هست یا مطلب راجبش زیاده یه راهنمایی بکنید خواهشا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول