اختصاص بیش از 20درصد انتشارات «دفتر مطالعات جبهه انقلاب فرهنگی» به فضای وبلاگ‌ها

به گزارش«وبلاگ نیوز» در نمایشگاه کتاب سال 1392، دفتر مطالعات جبهه انقلاب فرهنگی به انتشار لیست کتاب‌های خود در فضای مجازی پرداخته است و بر این اساس، بیش از 20درصد این لیست اختصاص به فضای مجازی و خصوصا وبلاگ‌ها دارد.

«تسنیم» به شرح خلاصه ای از هر کتاب پرداخته است که در ادامه می‌آید:

تقلب سبز: طنز سیاسی در فتنه 88

در فتنه سیاسی سال 1388 که رخدادهای روزانه آن باعث غلبه وجه تراژیک امر سیاسی در اذهان عمومی شده بود، نیاز به طنز و نگریستن از موضع بر‌تر و جلالی حقیقت به شدت حس می‌‏شد.

زبان طنز در کنار دیگر قالب‏‌های هنری بود که در آن مقطع می‌‏توانست از ساحت حقیقت در برابر سنگینی غبار فتنه، دفاع کند و از سطح آن واقعیت غالب و معرکه‌گیر، فرا‌تر برود و ببرد. در آن ایام، جبهه سایبری و وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی عمدتاً در غلبه امر سیاسی خودبنیاد به شدت می‌کوشیدند و خواه ناخواه مواجهه طنزآمیز هم در این جبهه بیشتر می‌توانست رویارویی بیافریند.

«تقلب سبز» نام یکی از وبلاگ‌هایی بود که اقدام به نشر یادداشت‌های موثری در متن و پیام‌های کاربران خود با استفاده از زبان طنز سیاسی می‌کرد. انتشار مجدد مجموعه آن مطالب در قالب کتاب، امکان استفاده برای مخاطبان غیرمجازی را فراهم کرده است و در ضمن گوشه‌ای از تاریخ رویدادهای سیاسی معاصر ما به ثبت می‌رسد. محتوای وبلاگ به زبان طنز، تا حدی می‌‏تواند واقعیت‏‌ها و فضای عمومی ایام فتنه برای آیندگان را ترسیم کند.

«اعتراف سبز» کتابی در رفع شبهه تقلب

فتنه سال 88 با تمام عظمتش بر مبنای یک دروغ شکل گرفت. دروغ بزرگی به اسم تقلب! تقلبی که برای اثباتش هیچگاه دلایل مستدلی مطرح نشد. این کتاب به این تقلب بزرگ سران فتنه می‌‏‌پردازد. آن هم توسط کسانی که به طرف پیروز انتخابات رأی ندادند.

«اعتراف سبز» مجموعه‏‌ای است از 54 یادداشت، مصاحبه، خاطره و… افرادی که مخالف رأی آوردن آقای احمدی‌‏نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست‏ جمهوری ایران بودند.

مطالب این کتاب جمع ‏آوری شده از وبلاگ‏‌ها و سایت‌‏های اینترنتی در دوران قبل و بعد از انتخابات است. همه مطالب کتاب در‌‌ همان روزگار به عنوان سندی برای اثبات عدم وجود تقلب در انتخابات سال 88 توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در وبلاگی با عنوان اعتراف سبز جمع آوری شد.

مطالب این کتاب، یادداشت‏‌های وبلاگی و اینترنتی هستند برای از دست نرفتن سندیت، مطالب با‌‌ همان نوع نگارش نویسنده نقل شده‏‌اند و در انتهای کتاب عکس‏هایی از صفحات این وبلاگ‌‏‌ها در بخش پیوست آورده شده است. نویسندگان این مطالب هم در چند گونه قابل تقسیم ‏بندی هستند.

بعضی در داخل چارچوب نظام می‌‏‌گنجند و مشکلشان رأی آوردن احمدی‏‌نژاد است و تمایل به غیر ایشان داشتند. بعضی دیگر دشمن نظام اسلامی هستند و حتی در انتخابات شرکت نکرده‌‏اند! گروه دیگری هم هستند که با نظام اسلامی مشکل دارند و فکر می‌‏‌کردند اگر میرحسین موسوی یا مهدی کروبی رأی بیاورند فضای کشور آن به چیزی که آن‌ها علاقه دارند نزدیک‏‌تر خواهد شد.

فصل مشترک گردآوری مطالب این کتاب مخالفت با احمدی‏‌نژاد و پرداختن به عدم وجود تقلب در انتخابات است.

فتنه 88 به روایت وبلاگهای ارزشی

در فتنه سیاسی سال 1388 جبهه سایبری و وبلاگ‏‌ها و شبکه‏‌های اجتماعی ارزشی و حز‏ب‌‏اللهی، نقش مهمی در روشنگری، بیان حقایق و رو کردن ماهیت فتنه و فتنه‌‏گران داشتند که متأسفانه در جایی ثبت نشد تا برای کسانی که می‌خواهند خیلی ساده، این حادثه تلخ و مهم تاریخ انقلاب اسلامی را از زبان و قلم جوانان و دانشجویان واکاوی نمایند، قابل استفاده باشد.

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسامی با انتشار گزیده‌‏ای از این مطالب وبلاگی در قالب کتاب، امکان استفاده را برای مخاطبان غیرمجازی نیز فراهم می‌‏نماید تا اندکی از فعالیت‏های مردمی و خودجوش در دفاع از انقلاب اسامی و آرمان‌های امام خمینی رحمةالله‌علیه و شهدا در آزمون تاریخی و سرنوشت‏ ساز، ثبت و ضبط شود. این کتاب فقط بخش بسیار کوچکی از فعالیت‌‏های سایبری نیروهای ارزشی و حزب‏‌اللهی در ایام فتنه 88 است که منتشر شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول