وبلاگ‌های ارزشمند استان یزد نادیده گرفته شده‌اند

به  گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، محمد قاسمي، کارشناس دفتر ادبیات پایداری حوزه نری در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره استاني وبلاگ‌نويسي «هنر انقلاب اسلامي» اظهار داشت: امروز عصر انفجار اطلاعات است و رسانه‌هاي متعدد در حال ايفاي نقش با توجه به اهداف و وظايف خود هستند.

وي بيان كرد: وبلاگ نيز در عصر امروز يك رسانه به شمار مي‌رود اما براي پرداختن به آن نياز به يك خيزش رسانه‌اي وجود دارد.

قاسمي با تاكيد بر اينكه براي خيزش رسانه اي هيچگاه دير نيست، تصريح كرد: اكنون عصري است كه رسانه ها به ما فرصت تامل و تغيير را نمي‌دهند و هر روز اطلاعات خود را بر سر مخاطبان بسياري آوار مي كنند.

كارشناس دفتر ادبيات پايداري حوزه هنري كشور ادامه داد: در شرايط كنوني قدرت بسيار زيادي مي خواهد كه بتوانيم در زير آوار اطلاعاتي تامل و درنگ داشته باشيم.

سواد رسانه‌اي نخستين لازمه بررسي رسانه‌هاست

وي سواد رسانه اي را نخستين لازمه بررسي رسانه‌ها دانست و بيان كرد: اگر سواد رسانه‌اي وجود داشته باشد، دست به انتخاب و تجزيه و تحليل مي‌زنيم اما اگر وجود نداشته باشد، هر اطلاعاتي كه از سوي رسانه هاي مختلف ديداري، شنيداري، مجازي، نوشتاري و… برسد، مورد استفاده قرار مي‌‌دهيم.

قاسمي از خبرنگاران، عكاسان، كاريكاتوريست‌ ها و وبلاگ نويسان به عنوان هنرمندان عرصه رسانه ياد كرد و بيان داشت: وقت آن رسيده كه هنرمندان اين عرصه دگرگون شوند و يك خيزش رسانه اي به پا كنند و يقين داشته باشند كه براي اين خيزش هيچگاه دير نيست.

وي فرهنگ را به يك درخت تشبيه و خاطرنشان كرد: بايد بدانيم كه نقش ما در درخت فرهنگ چيست و كجاي اين درخت قرار گرفته ايم و بايد چه كاري براي رشد و تنومند شدن اين درخت انجام دهيم.

اكنون وبلاگ به عنوان يك رسانه در كشور مطرح شده است

كارشناس دفتر ادبيات پايداري حوزه هنري كشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعاليت وبلاگ‌نويسي عنوان كرد: اكنون وبلاگ به عنوان يك رسانه مطرح است و بايد از ظرفيت آن به بهترين نحو استفاده شود.

قاسمي تصريح كرد: هوشمندي موضوع بسيار مهمي است كه بايد در وبلاگ نويسان ما بيدار و ايجاد شود زيرا يك وبلاگ موفق نياز به نويسنده هوشمند و توانا دارد.

وي بيان كرد: اكنون اغلب مخاطبان نگاه اخباري به رسانه‌ها دارند و وبلاگ‌نويسان بايد تلاش كنند كه تا نگاه ادراكي مخاطب خود را احيا كنند.

لزوم استفاده از وبلاگ براي تقويت فرهنگ

قاسمي خطاب به وبلاگ‌نويسان بيان كرد: حال كه وبلاگ را به عنوان يك رسانه براي گفتن حرف هاي خود و انتقال تجربيات و اطلاعات انتخاب كرده ايد، بياييد با استفاده از ظرفيت هاي اين رسانه و با شناخت فرهنگي عميق، در راه تقويت فرهنگ گام برداريد.

وي اظهار داشت: تكنولوژي ابزار بسيار خوبي است اما مهم آن است كه با انتخاب قالب رسانه اي خود، بتوانيم در شبكه هاي اجتماعي حرفي براي گفتن داشته باشيم.

وبلاگ هاي ارزشمند در استان يزد ناديده گرفته شده‌اند

رئيس حوزه هنري استان يزد نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه متاسفانه وبلاگ هنوز به عنوان يك ابزار رسانه اي در استان يزد مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار داشت: در استان يزد يك يا دو وبلاگ مخاطبان زيادي دارند كه اين وبلاگ ها نيز اغلب ممكن است از بعد اخلاقي به لحاظ اطلاع رساني مشكل‌ساز باشند.

سيد ناصر امامي ميبدي تصريح كرد: در استان وبلاگ هاي بسيار ارزشمندي نيز وجود دارد كه متاسفانه اغلب ناديده گرفته شده اند اما حوزه هنري تلاش مي‌كند اين وبلاگ‌هاي ارزشمند را به مردم و مخاطبان فضاي مجازي معرفي كند.

در اين مراسم از سه وبلاگ نويس برتر در نخستين جشنواره استاني وبلاگ‌نويسي «هنر انقلاب اسلامي» تجليل شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول