بازتاب مسدودسازی واتس‌اپ در رسانه‌های صهیونیستی

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مشرق، تصمیم برای مسدود کردن نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه واتس اپ در رسانه‌های رژیم صهیونیستی بازتاب قابل توجهی داشت.

اغلب این رسانه‌ها تلاش برای مسدود کردن واتس اپ را به موضوع مالکیت فیس بوک بر این نرم‌افزار گره زده‌اند.

هاآرتص: ایران واتس‌اپ را به خاطر «مالکیت یهودی» فیلتر می‌کند

ایران استفاده از برنامه پیام‌رسان واتس‌اپ را به خاطر این‌که مالک آن یک «صهیونیست آمریکایی» است، ممنوع کرده است.

واتس‌اپ دو ماه پیش توسط فیس‌بوک خریده شد که بنیان‌گذارش «مارک زاکربرگ» یک یهودی آمریکایی است. این ممنوعیت ظاهراً اختلافات آشکاری را با دولت به وجود آورده است که تلاش می‌کنند سیاست‌‌های اجتماعی میانه‌رویی اتخاذ کند.

وزیر ارتباطات ایران گفت: دولت کاملاً با ممنوعیت واتس‌اپ مخالف است.

این ممنوعیت را کمیته تشخیص محتوای مجرمانه اینترنتی اعلام کرد و گفت: دلیل این کار خریده شدن واتس‌اپ توسط فیس‌بوک است که بنیان‌گذارش یک صهیونیست آمریکایی است.

فیس‌بوک در این‌باره اظهار نظری نکرده است.

تایمز اسرائیل: ایران با اشاره به «زاکربرگ» صاحب «صهیونیست» واتس‌اپ، آن را فیلتر می‌کند

ایران برنامه خدمات پیام‌رسانی واتس‌اپ را فیلتر کرده و گفته که مدیرعامل و بنیان‌گذار فیس‌بوک یک «صهیونیست آمریکایی» است.

عبدالصمد خرم‌آبادی رئیس کمیته جرائم اینترنتی این کشور گفت: دلیل این کار خریده شدن واتس‌اپ توسط مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک است که یک صهیونیست آمریکایی است.

زاکربرگ یهودی هست، اما تا کنون درباره اسرائیل یا سیاست‌های منطقه‌ایش تنها اظهارنظرهای زیادی نکرده است.

یک وبلاگ‌نویس ایرانی که خواست نامش فاش نشود به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت که تهران رسانه‌های اجتماعی را تهدیدی علیه قدرت خود می‌بیند. وی گفت «دولت درباره انتقال اطلاعات نگران است» و افزود که علی خامنه‌ای رهبر ایران طی «انقلاب سبز» سال 2009 به قدرت رسانه‌های اجتماعی پی برد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که خود را میانه‌رو توصیف می‌کند بخش عمده‌ای از کمپین خود را از تریبون‌های اصلاح‌طلب و همچنین رسانه‌های اجتماعی گسترش داد.

فیس‌بوک و توییتر رسماً در ایران فیلتر هستند، علی‌رغم آن‌که تعداد زیادی از کاربران به روش‌های مختلف این محدودیت‌ها را دور می‌زنند.

حتی خود روحانی هم در هر دوی این سایت‌ها حساب دارد. از این حساب‌ها اغلب برای انتقال پیام درباره امور خارجی و داخلی استفاده می‌شود.

یدیعوت آحارانوت: روحانی واتس‌اپ را فیلتر می‌کند: مالکیت آن در اختیار یک «صهیونیست آمریکایی» است

دولت ایران اعلام کرد که برنامه پیام‌رسان واتس‌اپ را که اخیراً توسط مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک و یک «صهیونیست آمریکایی» خریده شده، فیلتر کرده است.

یک وبلاگ‌نویس ایرانی که خواست نامش فاش نشود به فاکس‌نیوز گفت: سپاه پاسداران سایت‌های اجتماعی را تهدید بزرگی می‌داند، چرا که برای افراد جوان جذابیت دارند و دولت درباره انتقال اطلاعات نگران است.

خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این‌باره گفت که در حال حاضر برنامه‌ای برای فیلتر کردن سایت دیگری مثل برنامه واتس‌اپ وجود ندارد، اما ممکن است فیلترینگ احتمالی در آینده مورد بحث واقع شود.

انتهای پیام/.

۲ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول