مهم‌ترین انگیزه‎‌های عضویت در شبکه‌ اجتماعی

به گزارش «وبلاگ نیوز» محمدصادق افراسیابی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در پیمایشی که به وسیله 9 هزار پرسشنامه در فضای اینترنت و در طول دو ماه در تمام ساعات شبانه‌روز برای اعضای شبکه‌های اجتماعی ارسال شد، بعد از جمع آوری پرسشنامه 600 نفر همکاری کردند و از بین آنها 450 پرسشنامه تکمیل شد که برخی از آنها ناقص بود و پرسشنامه 380 نفر برای بررسی نهایی انتخاب شد.

وی ادامه داد‌: براساس نتایج حاصله، شاخص‌های مرتبط در رابطه با عضویت در شبکه‌های اجتماعی و تغییر جایگاه فعالیت افراد به طور مثال انجام ندادن تکالیف درسی، کاهش مطالعه، افزایش حضور در فضای مجازی و عدم ارتباط با افراد خانواده بررسی شد. همچنین، نتایج نشان داد سبک زندگی مجازی و عضویت در شبکه‌های اجتماعی بر نحوه آرایش پروفایل، نحوه انتشار تصاویر و سبک بیان افراد تاثیر دارد.

افراسیابی در رابطه با شاخص‌های مؤثر بر سبک ازدواج و دوست‌یابی نیز، افزود: در این خصوص نیز شبکه‌های اجتماعی تاثیراتی از جمله تغییر سبک ازدواج، از بین رفتن قبح ارتباط با جنس مخالف، دوستی‌ها و رواج ازدواج اینترنتی دارند تا جایی که درصد قابل توجهی از افراد اذعان کردند که به دنبال یافتن شریکی از جنس مخالف در فضای مجازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج همچنین از انگیزه مردان برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی به صورت سرگرمی، مشارکت در بحث‌های گروهی، ابراز عقیده، آشنایی با دوستان جدید، برقراری ارتباط با جنس مخالف و دعوت دیگران برای عضویت حکایت می‌کرد؛ در مورد زنان نیز سرگرمی، کسب درآمد، طرح مباحث شغلی و حرفه‌ای، مشارکت در بحث‌های گروهی، ابزار عقیده، کسب اطلاعات و دانش در مورد موضوعات مختلف و کسب اخبار جدید مطرح شده است که در نهایت 50 درصد از زنان و 44 درصد از مردان گفته‌اند که به اهداف خود رسیدند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول