مهم‌ترین انگیزه‎‌های عضویت در شبکه‌ اجتماعی

به گزارش «وبلاگ نیوز» محمدصادق افراسیابی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در پیمایشی که به وسیله 9 هزار پرسشنامه در فضای اینترنت و در طول دو ماه در تمام ساعات شبانه‌روز برای اعضای شبکه‌های اجتماعی ارسال شد، بعد از جمع آوری پرسشنامه 600 نفر همکاری کردند و از بین آنها 450 پرسشنامه تکمیل شد که برخی از آنها ناقص بود و پرسشنامه 380 نفر برای بررسی نهایی انتخاب شد.

وی ادامه داد‌: براساس نتایج حاصله، شاخص‌های مرتبط در رابطه با عضویت در شبکه‌های اجتماعی و تغییر جایگاه فعالیت افراد به طور مثال انجام ندادن تکالیف درسی، کاهش مطالعه، افزایش حضور در فضای مجازی و عدم ارتباط با افراد خانواده بررسی شد. همچنین، نتایج نشان داد سبک زندگی مجازی و عضویت در شبکه‌های اجتماعی بر نحوه آرایش پروفایل، نحوه انتشار تصاویر و سبک بیان افراد تاثیر دارد.

افراسیابی در رابطه با شاخص‌های مؤثر بر سبک ازدواج و دوست‌یابی نیز، افزود: در این خصوص نیز شبکه‌های اجتماعی تاثیراتی از جمله تغییر سبک ازدواج، از بین رفتن قبح ارتباط با جنس مخالف، دوستی‌ها و رواج ازدواج اینترنتی دارند تا جایی که درصد قابل توجهی از افراد اذعان کردند که به دنبال یافتن شریکی از جنس مخالف در فضای مجازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج همچنین از انگیزه مردان برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی به صورت سرگرمی، مشارکت در بحث‌های گروهی، ابراز عقیده، آشنایی با دوستان جدید، برقراری ارتباط با جنس مخالف و دعوت دیگران برای عضویت حکایت می‌کرد؛ در مورد زنان نیز سرگرمی، کسب درآمد، طرح مباحث شغلی و حرفه‌ای، مشارکت در بحث‌های گروهی، ابزار عقیده، کسب اطلاعات و دانش در مورد موضوعات مختلف و کسب اخبار جدید مطرح شده است که در نهایت 50 درصد از زنان و 44 درصد از مردان گفته‌اند که به اهداف خود رسیدند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول