تاکید آیت‌الله مکارم شیرازی درباره فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی،این مرجع تقلید در دیدار دبیر همایش «تربیت اسلامی و فضای مجازی» و اعضای دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با وی، افزود: امروز رسانه های مجازی بخش زیادی از زندگی ما را فرا گرفته اند و اگر به درستی در این فضا عمل نکنیم، آن ها در این مسیر موفق می شوند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: فضای مجازی هم می تواند سازندگی داشته باشد و هم تخریب، اما با توجه به اینکه بانیان اصلی این فضا هدف شان تخریب فرهنگی است، کار ما مشکل و پیچیده است و تلاش بیشتری می طلبد.

وی یادآور شد: امروزه ابزار فساد و ناهنجاری های اخلاقی بسیار گسترش یافته است و فضای مجازی نیز در این بین کاربرد خاصی دارد؛ ما باید فضای مجازی را به سمت و سوی تعلیم و تربیت صحیح هدایت کنیم و در این راستا باید از راهنمایی ها و هدایت حوزویان و کارشناسان تعلیم و تربیت بهره گرفت.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم باید یک گروه کارشناسی قوی تشکیل شود تا بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به موضوع همایش «تربیت اسلامی و فضای مجازی»، خطاب به دست اندرکاران این همایش، گفت: موضوع بسیار مفید و حساسی برای این همایش انتخاب شده است؛ زیرا هیچ عنصری در دنیا امروز مثل فضای مجازی بر روی این نسل و مردم تاثیرگذاری ندارد، این فضا می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید که بعضا وزنه تهدید بر فرصت می چربد.

همایش «تربیت اسلامی و فضای مجازی» با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه امروز 27 اردیبهشت ماه درقم آغاز بکار کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول