رسانه ملی استفاده صحیح از فضای مجازی را فرهنگ سازی کند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسانیوز، حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحد های آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در تحولات فرهنگی جهان اظهار داشت: تحولات عرصه ارتباط و فناوری اطلاعات در دنیای امروز دسترسی مردم به مناطق مختلف را از طریق شبکه های مجازی آسان کرده است.

معاون واحد های آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی فضای مجازی را محیطی نامحدود برای ارتباط خواند و افزود: دنیا، امروز با یکدیگر در ارتباط است و انسان می تواند از داخل خانه با کل دنیا ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام مقدم عدم محدودیت در ارتباط را وجه تمایز فضای مجازی با سایر رسانه های ارتباطی برشمرد و اظهار داشت: محدودیتی که در سایر رسانه ها وجود دارد در فضای مجازی وجود ندارد بنابراین مخاطبین در فضای مجازی بسیار گسترده تر از سایر رسانه ها است چرا که اطلاعات قابل دسترس عموم مردم است.

وی با بیان این که سرعت انتقال اطلاعات در فضای مجازی هزار برابر سایر رسانه ها است، تصریح کرد: انتقال سریع اطلاعات، برقراری سریع ارتباطات، انجام کارها با هزینه کمتر و با صرفه تر از مزایای فضای مجازی است.

معاون واحد های آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی معایب فضای مجازی را در ترویج مسایل غیر اخلاقی خلاصه کرد و گفت: فضای مجازی یکسری آسیب های فرهنگی نظیر ترویج اخبار کذب و منکراتی را به دنبال دارد که نمی توان جلوی آن را گرفت و موجب انزوای افراد می شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر و پر رنگ صدا و سیما در فرهنگ عمومی جامعه افزود: صدا و سیما می تواند فرهنگ استفاده از فضای مجازی و همچنین راهکار های استفاده صحیح از آن را به مردم آموزش دهد.

حجت الاسلام مقدم تأکید کرد: در صورتی که استفاده از فضای مجازی کنترل و فرهنگ سازی شود می تواند در جنبه های مثبت آثار و پیامدهای خوبی برای جامعه به ارمغان آورد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول