همایش امنیت سایبری در سبزوار برگزار شد

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از فارس مصطفی حسین‌پور  در همایش امنیت در فضای سایبر با اشاره به گسترش فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران از فضا اظهار داشت: در این زمینه باید میزان آگاهی بخشی به افراد در ارتباط با مخاطرات این فضا و سوء استفاده برخی افزایش یابد و برگزاری اینگونه همایش‌ها یکی از این راه‌هاست.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری اینگونه همایش‌ها تبیین آسیب‌ها و تهدیدات جدی در حوزه فضای سایبر است؛ تصریح کرد: باید از این همایش‌ها به نفع جامعه بهره برد و یکی از راه‌های آن نیز تبدیل این تهدیدها کردن به فرصت است.

وی افزود: این تهدیدات زمانی به فرصت تبدیل می‌شود که دانش لازم، عملیات پدافندی، حفاظتی و پیشگیری برای امنیت اطلاعات خود در فضای مجازی را داشته باشیم .

حسین‌پور با اشاره به استقرار پلیس فتا در سطح شهرستان سبزوار نیز گفت: خوشبختانه از زمان ایجاد این مجموعه در شهرستان جرائم متفاوتی در حوزه شناسایی رمز دوم کارت، سرقت پول به صورت اینترنتی و نیز اقدام به نشر اکاذیب در فضای مجازی شناسایی شده‌اند.

دبیر این همایش نیز در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری این همایش یادآور شد: این همایش با هدف آشنایی و آگاهی هر چه بیشتر کاربران با روش‌های سرقت اطلاعات توسط هکرها در فضای مجازی و در مقابل روش‌های حفاظت اطلاعات و بالا بردن امنیت سیستم‌ها برگزار شده است.

صدیقه صدقی با بیان اینکه در حال حاضر پرداختن به مقوله امنیت اطلاعات با زبانی ساده بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، افزود: در حال حاضر امنیت اطلاعات و ایمن‌سازی رایانه‌ها به یک ضرورت غیرقابل انکار در عصر اطلاعات تبدیل شده است.

وی بررسی جایگاه امنیت سایبری در ایران و جهان، آشنایی با هکرها و بررسی برخی روش‌های آنها، بررسی و آموزش تأمین امنیت در برابر هکرها و ارابه مباحث جرایم رایانه‌ای را از محورهای این همایش عنوان کرد .

همایش امنیت در فضای سایبری به مدت دو روز (اول و دوم خردادماه ) توسط دانشگاه فناوری‌های نوین با همکاری پلیس فتا، دانشگاه حکیم سبزواری و فرمانداری سبزوار در حال برگزاری است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول