انتقاد یک نماینده از فیلتر نشدن واتس اپ

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از ایرنا حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت ارتباطات حق ندارد در موضوع محتوا که موضوعی فرهنگی است وارد شود.این نماینده مجلس با انتقاد به وزیر ارتباطات برای مخالفت با فیلترینگ شبکه اجتماعی واتس آپ گفت: شبکه اجتماعی فیس بوک، شبکه واتس اپ را سه ماه قبل به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرده و اطلاعات کاربران شان هم اینک در اختیار فیس بوک که در جنگ نرم عامل صهیونست می باشد، قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: چگونه وزیر با فیلترینگ شبکه اجتماعی واتس اپ مخالف است؟ چرا با وجود مصوبه شورای عالی قضایی تاکنون اقدامی راجع به فیلتر این شبکه اجتماعی صورت نگرفته است؟

این نماینده مجلس گفت: آقای رییس جمهور چگونه وقتی در وظیفه مقدمه توسعه زیرساخت که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است و طبق برنامه پنجم، راه اندازی آن برعهده وزارت ارتباطات است؛ وعده سرخرمن 1394 را می دهید اما نسبت به توسعه شبکه و فیبر نوری این قدر عجله دارید؟

وی ادامه داد: سوال این است پیوست فرهنگی این توسعه بی حدو مرز اصل پهنای باند کجاست؟ آیا تاکنون از ظرفیت اصلی پهنای باند در کشور به درستی استفاده شده است؟

وی همچنین خطاب به رییس جمهور گفت: آیا با طرح های جایگزین داخلی نمی توان بهره وری بهتر و امنیت و کیفیت بالاتری را ایجاد کرد؟ پیوست اقتصادی این اقدام کجاست که نیاز پهنای باند را به طریق غیر بومی پاسخ می دهید؟

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: جای تعجب است که رییس جمهور حق ارتباط با شبکه اطلاعات جهانی را حق شهروندی در کشور به رسمیت می شناسد؟ آیا این فکر ناشی از آن نیست که در مسایل فرهنگی دچار یک وادادگی شده ایم و دست خود را در بازی دشمنان مان بالا گرفته ایم .

پژمانفر افزود: در حالی رییس جمهوری پایان دوره استفاده از منبر را در فرمایشاتش اعلام می کند که معتقد است شبکه های اجتماعی و ماهواره ها هیچ تاثیر منفی بر ذهن جوانان ما ندارد.

وی در ادامه گفت: آقای رییس جمهور آیا تابه حال سری به محاکم قضایی زده اید تا ببینید شبکه های اجتماعی و ماهواره ای چه مصیبت هایی را در جامعه ایجاد کرده است؟

وی تصریح کرد: آیا وظیفه دولت گسترش بی حد ارتباطات و زیرساخت ها و گسترش فیبر نوری است که این امر متاسفانه موجب ترویچ بیشتر سایت ها و شبکه ها دشمنان نظام ملت و انسانیت شده است ؟

پژمانفر به پهنای باند اینترنت هم در کشور انتقاد کرد و گفت: در خصوص انتقال نسل کنونی شبکه تلفن همراه به نسل سوم و چهارم که اینترنت را با سرعت زیاد بر روی گوشی های تلفن همراه میسر ساخته است، کدام مرجع این مجوز را صادر کرده و مرجع فرهنگی آن کجاست؟

این نماینده مجلس نهم با ورود شرکت سامسونگ به فضای مجازی نیز مخالفت کرد و گفت: ارایه مجوز رسمی به شرکت سامسونگ برای ورود به فضای مجازی خلاف قانون است.

وی افزود: از آنجا که این شرکت سهم بالایی از سهم سخت افزار را در بازار ایران تصاحب کرده است، ورودش به عرصه فرهنگی تهدید بزرگی برای کشور به شمار می رود و نباید این مجوز به آنها داده شود.

وی با بیان اینکه همه مسوولان جامعه همانند مردم ملزم به رعایت قانون هستند و رعایت قانون برای آنها بیشتر است، تاکید کرد: تا زمانی که قانون تغییر نکرده است همه ملزم هستند آن را رعایت کنند.

نماینده مردم مشهد در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع هسته ای نیز گفت: توافق ژنو در مراحل اول از روی وادادگی تلخی زیادی را به کام ملت ایران به همراه داشت اما غیرت و اصرار ملت و نمایندگان آنان پشت سر رهبری و رعایت خطوط قرمز مذاکره باعث شد، تا تیم با دقت بیشتری وارد شوند.

وی هدف طرف مقابل را حمله به تمامیت ارضی کل نظام برشمرد و گفت: مذاکره کنندگان طرف مقابل اهل منطق نبوده و موضوع آنها اعتماد سازی در مذاکرات هسته ای نیست .

این نماینده مجلس، دشمنان را زخم خورده انقلاب برشمرد و تاکید کرد: اگر دنبال حل مساله جنگ پشت میز مذاکرات بودیم، خاک خود را نمی توانستیم بازگردانیم .

وی ویژگی بزرگ امام خمینی (ره) را ابتکار عمل در صحنه عمل بیان کرد و افزود: این شیوه تهدید ها را به فرصت ها تبدیل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول