نخست‌وزیری یک جوان هندی در توییتر

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» بی‌بی‌سی گزارش داد: این جوان هندی به نام قیصر علی می گوید هنوز هم دقیقا متوجه نشده که این موضوع چطور اتفاق افتاد. او ظاهرا فقط قصد داشت که عنوان بهتری برای شناسه کاربری خود در توییتر خود پیدا کند.

قیصر علی گفت :واقعا نمی دانم چطور ولی یکباره به ذهنم خطور کرد که PMO ، حروف اختصاری دفتر نخست وزیری هند را امتحان کنم و بعد که دیدم این عنوان در دسترس است و کسی آن را برای خودش ثبت نکرده تصمیم گرفتم آن را به نام خودم ثبت کنم.

هر چند او در آن لحظه متوجه نشده بود ولی قیصر با این کار خود عملا وارد یک کشمکش جدی شد که از چند روز پیش بین مانموهان سینگ نخست وزیر و نارندرا مودی نخست وزیر آینده کشور بر سر کنترل حساب توییتری دفتر نخست وزیری آغاز شده بود.

مانموهان سینگ چند سال پیش و در آغاز دوران نخست وزیری خود یک حساب یا صفحه توییتری برای دفتر نخست وزیری هند راه اندازی کرده بود که با علامت اختصاری @PMOIndia ثبت شده است و بیش از یک میلیون نفر این حساب را دنبال می‌کنند.

ولی پس از برگزاری انتخابات اخیر و پایان دوره نخست وزیری آقای سینگ، مشاوران و اعضای دفتر او تصمیم گرفتند که این شناسه توییتری را به نخست وزیر آینده تحویل ندهند. آنها عنوان این حساب توییتری را با افزودن یک کلمه دیگر تغییر داده و در نتیجه هم شناسه توییتری ومیلیون‌ها دنبال کننده آن را برای خود حفظ کردند.

مشاوران نخست وزیر جدید از حزب بهاراتیا جاناتا از این اقدام مانموهان سینگ انتقاد کرده و گفتند که شناسه توییتری نخست وزیر یک «سرمایه ملی» است.

اما برای قیصر علی کنترل توییتر دفتر نخست وزیری هند دیری نپایید. به فاصله نیم ساعت عنوان توییتر او به شکل خودکار و بدون هیچ توضیحی به همان عنوان سابق تغییر کرد.

او می گوید که این تغییر باعث آرامش خاطر او شد و می افزاید: وقتی که این اتفاق افتاد از یک طرف من ذوق زده شده بودم و به داشتن یک چنین عنوانی برای توییتر خودم افتخار می کردم. ولی از طرف دیگر کمی ترسیده بودم. من یک محصل نوزده ساله معمولی هستم و ماجرا به مهمترین ارگان حکومت هند مربوط می شد. وقتی که پدر و مادرم از این موضوع با خبر شدند مرا سرزنش کردند و گفتند که به خاطر این کار باید عذرخواهی کنم.

قیصر علی به سرعت عذرخواهی خود را روی صفحه توییترش منتشر کرد: به خاطر برداشتن عنوان @PMOIndia عذرخواهی می کنم . چون این عنوان آزاد و در دسترس بود من آن را برداشتم. معذرت می خواهم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول