تمام اطلاعات فضای مجازی به وزن سه عدد توت‌فرنگی است

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از بولتن، لطف الله سیاهکلی، معاون فضای مجازی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در سالن همایش های صدا و سیما و در جمع اعضای این اتحادیه اظهار کرد: در فضای نوین رسانه ای اصولی وجود دارد که در صورت عمل به آن به موفقیت های جدیدی دست پیدا می کنیم.

معاون فضای مجازی رسانه ملی افزود: یکی از آنها سیستمی است که اطلاعات را می توانیم در هر ثانیه ای از تمام دنیا جمع آوری کنیم که به آن تجمیع و تراکم می گویند؛ در این سیستم ظرفیتی وجود دارد که تمام سرویس ها و خدمات در آن موجود است.

معاون فضای مجازی رسانه ملی بیان کرد: اصل تجمیع و تراکم یک پایه قدرت است، تاکنون تمام اطلاعاتی که در فضای مجازی جمع آوری شده، تنها به وزن سه عدد توت فرنگی است. این در حالی است که هر کدام از ما بسیاری از اطلاعات را در اختیار داریم ضمن آنکه می توانیم از محیط خطی استفاده کنیم. سیاهکلی ادامه داد: ما باید زیرساخت انتقال را نیز فراهم کنیم. این سیستم که اصل حرکت نامیده می شود، زیرساختی است که از طریق آن محتوای تولید شده را به محل مصرف می رسانیم.

وی تاکید کرد: البته تا زمانی که محتوای ما مصرف نشود، تمام موارد ذکر شده، قدرت را به وجود نمی آورد . در این سیستم مهم ترین فاکتور استفاده مصرف کننده است.

معاون فضای مجازی رسانه ملی اضافه کرد: در محیط جدید ما می توانیم دسته بندی مخاطبان را داشته باشیم، به هر فردی پیام مخصوص خود را ارسال کنیم و نیاز مخاطب، سلیقه و ذائقه آن از مواردی است که باید در دوره مصرف به آن توجه و برای به دست آوردن این اطلاعات نیازسنجی کنیم.

سیاهکلی با اشاره به اینکه در فناوری جدید که پشت یک فضای تجمیع شروع به کار و از خوداظهاری استفاده می کند، اظهار کرد: از طریق این اطلاعات صاحب آن سیستم می تواند به اصل داده کاوی، که منطبق بر علایق و نیازهای اوست، دست پیدا کند از این رو نظام پیشنهادی به وجود می آید که شاخه ای از جنگ نرم است.

وی افزود: نظام پیشنهادی به افراد براساس خواسته ها و علایق شان به محتوا ارائه می شود و مخاطب هنگامی که نیازهایش برآورده شد، احساس آزادی می کند ، در نتیجه اصل وفاداری به وجود می آید.

معاون فضای مجازی رسانه ملی تصریح کرد: در این مرحله مخاطب از رسانه دفاع می کند و در محیط جدید محتوا تولید می کند که به آن یوجی سی می گویند؛ او فیلم را آپلود و متن تولید می کند.

سیاهکلی در ادامه عنوان کرد: در مرحله بعدی که یو جی ام نامیده می شود علاوه بر تولید محتوا افراد می توانند صاحب یک IP باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود .4.2 میلیارد IP وجود دارد، گفت: در آی پی شش، افراد همگی دارای یک آدرس می شوند.

معاون فضای مجازی رسانه ملی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر کانال ها باید به شبکه تبدیل شوند و این را می توان تلویزیون های خدمت محور نامید، مانند بی بی سی که تا چند سال پیش تنها با مستندهای خود معروف بود اما در حال حاضر خود را به یک شبکه سوئیچ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول