آموزه‌های وبلاگ‌نویسی «توماس ادیسون»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» یادداشت روزنامه خراسان درخصوص آموزه‌های وبلاگ نویسی ادیسون به شرح زیر است:

1-«من هرگز چيزي را قبل از اينکه فکر کنم چه فايده هايي مي‌تواند براي مردم داشته باشد اختراع نکردم. فکر کردم جهان چه چيزي نياز دارد و سپس به اختراع پرداختم»
هيچ وبلاگي موفق نمي‌شود مگر چيزي را عرضه کند که مردم به آن نياز داشته باشند. آن چيز مي‌تواند در زمينه هاي مختلف باشد حتي جوک و بازي هم جزو نياز هاي مردم براي سرگرم شدن محسوب مي‌شوند. اگر چيزي عرضه کنيد که به درد هيچ کس نخورد طبيعي است که هيچ کس سراغتان نخواهد آمد. فکر کنيد مردم چه مي‌خواهند سپس انجامش دهيد.
۲- گول نخوريد:
«مشغول بودن هميشه به معني مفيد بودن نيست ، کار واقعي وقتي مشخص مي‌شود که نتيجه‌ي خوبي بدهد و براي گرفتن نتيجه خوب چيز هايي از قبيل برنامه ريزي ، هماهنگي ، ذکاوت ، شجاعت و… لازم است. با تظاهر کردن چيزي درست نمي‌شود.»
خيلي راحت مي‌توانيد وقتتان را به عنوان يک وبلاگ نويس فعال به هدر دهيد. غرق کار هايي مي‌شويد که به نظر مهم مي‌آيند ولي فقط وقت و پولتان را از شما مي‌گيرند و در عوض چيزي بهتان نمي‌دهند. سعي کنيد با ديد باز مسائل را بررسي کنيد و دنبال چيزي برويد که در آينده چيزي برايتان بياورد.
۳- سخت کوش و صبور باشيد:
«صبر و شکيبايي کليد موفقيت است فقط بايد به آن ايمان داشته باشيد.»
اگر واقعآ چيز خوبي عرضه کنيد مردم شما را پيدا خواهند کرد ، بايد صبر داشته باشيد. شما تلاش مي‌کنيد و مطالب خوب آماده مي‌کنيد بعد صبر مي‌کنيد تا موتور هاي جستجو شما را ايندکس کنند و مردم با وبلاگتان آشنا شوند و به شما اعتماد کنند و… گوگل از روز اول ميليون ها بازديد روزانه نداشت!
۴- تلاش يک الزام است:
«نبوغ يک درصد ذاتي و نود و نه درصد به دست آوردني است.»
اينکه يک ايده‌ي ناب داشته باشيد تازه اول راه است. براي اينکه آن ايده‌ي بزرگ را به يک موفقيت بزرگ تبديل کنيد بايد زحمت زيادي بکشيد. گوگل چهار سال بعد از ياهو و بيست و يک سال بعد از مايکروسافت تاسيس شد!
۵- شکست شما را به موفقيت نزديک‌تر مي‌کند:
«من شکست نخوردم بلکه ده هزار راه اشتباه را پيدا کردم.»
هر پستي که مي‌نويسيد ، هر راه و ابزاري که براي تبليغ وبلاگ خود استفاده مي‌کنيد باعث با تجربه تر شدن شما مي‌شود. هر راهي ياد مي‌گيريد که اشتباه است شما را يک پله به پيدا کردن راه درست نزديک تر مي‌کند. راه هاي مختلف را امتحان کنيد تا به موفقيت برسيد.
۶-ما توانايي انجام کار هاي فوق العاده را داريم:
«اگر ما به اندازه‌ي توانمان تلاش کرده بوديم الان خيلي خيلي شگفت زده تر بوديم.»
با «نمي‌شود» و «من نمي‌تونم» خودتان را اسير نکنيد. شما چيزي در سر داريد که هيچ کس ديگر ندارد و يکتا است. فقط راه درست استفاده از آن را پيدا کنيد و هماني باشيد که برايش ساخته شده‌ايد ، خودتان خواهيد ديد….
۷- گاهي شکست شروع موفقيت است:
«فقط چون چيزي کاري که شما ازش مي‌خواهيد را انجام نمي‌دهد به اين معني نيست که به درد نخور است.»
يکي از مزيت هاي وبلاگ اين است که وقتي چيزي آن طور که شما مي‌خواهيد پيش نرود باز هم مي‌تواند به يک موفقيت تبديل شود. Darren Rowse نويسنده وبلاگ معروف Problogger ابتدا يک فوتوبلاگ داشت که هيچ کس به آن اهميت نمي‌داد ولي نقد هايي که براي دوربين هاي مختلف در کنار عکس ها مي‌نوشت مورد توجه قرار مي‌گرفت. درست است که فوتوبلاگ او شکست خورد ولي اين باعث شد حالا به يک وبلاگ نويس تمام وقت تبديل شود و براي خودش از آن چه علاقه دارد بنويسد و پول پارو کند.
۸- زود تسليم نشويد:
«مهم‌ترين نقطه ضعف ما زود تسليم شدن است ، معمول ترين راه موفقيت فقط يک بار ديگر امتحان کردن است.»
خيلي از وبلاگ ها بعد از دو سه ماه خالي مي‌مانند و قبل از اينکه به ياد کسي بيايند از ياد ها مي‌روند. يک وبلاگ براي اينکه واقعآ به موفقيت برسد به سه سال يا حتي بيشتر زمان نياز دارد و در اين مدت مسلمآ شکست هايي هم تجربه خواهند شد.
۹- از کاري که مي‌کنيد لذت ببريد:
«من حتي يک روز هم در زندگي‌ام کار نکردم ، آنها همش تفريح بود.»
راجع به چيزي بنويسيد که در آن مهارت داريد و به آن عشق مي‌ورزيد. هرچند اين موفقيت را تضمين نمي‌کند ولي وبلاگ نويسي را بسيار لذت بخش تر مي‌کند و باعث مي‌شود زود از آن دست نکشيد.
۱۰- خلاق باشيد:
«براي داشتن يک ايده‌ي ناب کلي ايده داشته باش.»
هميشه وقتي را اختصاص دهيد تا فکر هاي خلاقانه بکنيد ، شهامت داشته باشيد که بلند پروازي کنيد ، فکر کنيد حداقل در محيط مجازي قدرت هر کاري که بخواهيد بکنيد را داريد اما خيال پردازي نکنيد و ايده هايتان را از زاويه هاي مختلف ببينيد. گاهي آدم فکر مي‌کند ايده‌اش خيلي تک است ولي اين فقط يک تصور غلط است. و البته که همه‌ي ايده ها به موفقيت ختم نمي‌شوند پس بايد کلي ايده داشته باشيد و بهترين ها را گلچين کنيد. خلاقيت در کنار واقع گرايي!
۱۱- وسواس نداشته باشيد:
«براي اختراع کردن يک قوه‌ي تصور قوي نياز داريد و مقداري خرت و پرت!»
خيلي از وبلاگ نويس ها يا کساني که مي‌خواهند سايتي راه بياندازند فکر مي‌کنند بايد حتمآ بايد با بهترين قالب بهترين دامين و بهترين سيستم روي کار بيايند و اين باعث مي‌شود هيچ وقت روي کار نيايند!
اکثر وبلاگ نويس هاي موفق ابتدا از يک سرويس رايگان وبلاگ نويسي و يک قالب ساده‌ي پيش‌فرض شروع کرده‌اند چون دليل موفقيت آنها چيز ديگري بوده است ، ايده هاي خوب و سخت کوشي. وقتي با اينها به موفقيت ابتدايي رسيديد قالب و دامين خوب هم کمکتان خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول