شبکه اطلاعاتی سالم داخلی درون شبکه مجازی خارجی ایجاد کنیم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند، قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی، با اشاره به آموزش و ترویج سبک زندگی اسلامی از طریق شبکه های ارتباطی و اجتماعی غربی در فضای مجازی گفت: تا زمانی که نتوانسته باشیم ابزارها و فناوری های قابل رقابتی را جایگزین کنیم باید از همین ابزار فضای مجازی استفاده حد اکثری را داشته باشیم.

وی افزود: گاهی اوقات ما قصد انتشار حرف های خود را با استفاده از ابزار موجود در شبکه های اجتماعی داریم، اگر چه این یک کار حداقلی است اما در همین کار حداقلی نیز غالباً ما برنده این میدان نیستیم چرا که در کنار حرف ما، ده ها و صد ها حرف دیگر وجود دارد که حرف های ما را تحت الشعاع قرار می دهد.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: در میدان مجازی حال حاضر حتی کاربران مختص خود ما هم برای اینکه به حرف ما دسترسی پیدا کنند، زمانی که وارد این شبکه ها می شوند مجبور خواهند بود از مسیر آلوده ای عبور کنند که در این مسیر آلوده، پرده های دیگر نمایش کار آنها را ساخته است.

پیروزمند خواستار ایجاد یک شبکه اطلاعاتی مرجع و سالم داخلی، درون شبکه مجازی خارجی شد و گفت: باید به گونه ای در این شبکه ها فعالیت کرد که اگر کسی بخواهد به اطلاعات اسلامی، قرآنی و آموزشی در حوزه های زندگی اسلامی دسترسی پیدا کند، مجبور نباشد که مجموعه اطلاعات دیگران را جست وجو کند تا به اطلاعات سالم و مفید ما برسد.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی افزود: به هر میزانی که بتوانیم فعالیت های اسلامی و قرآنی را در درون شبکه های اجتماعی و ارتباطی خارجی گسترده تر انجام دهیم، طبیعتاً می توانیم یک جرایان سالم تر اطلاعات را در درون این شبکه ها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول