فیس‌بوک صدای محیط را می‌شنود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سیتنا، فیس بوک بتازگی اعلام کرد که به زودی امکانی را به اپلیکیشن موبایل خود اضافه خواهد کرد تا حس شنوایی این اپلیکیشن را تقویت کند. به این ترتیب٬ اپ فیس بوک با گوش کردن به صدای محیط می تواند موسیقی یا فیلم و سریال در حال پخش را کشف کند و به کاربر این امکان را می دهد که لحظات خود را با جزئیات بیشتری با دوستانش به اشتراک بگذارد.
با اضافه شدن این امکان جدید وقتی شما در حال نگارش استتوس فیس بوک تان هستید اگر بخواهید می توانید همان طور که احساس تان را با اسمایلی ها اضافه می کنید٬ بگویید در پس زمینه در حال دیدن یا شنیدن چه چیزی هستید تا محیط اطراف تان برای کسانی که دنبال تان می کنند ملموس تر و محسوس تر باشد. البته فیس بوک هم می تواند از این طریق پول بیشتری از تبلیغات بسازد.
طبعا همه امکاناتی که فیس بوک اضافه می کند در راستای تسهیل به اشتراک گذاری داده ها طراحی می شود. هرچه کاربران فیس بوک اطلاعات بیشتری درباره لحظات زندگی خود به اشتراک بگذارند٬ درآمدی که فیس بوک از ارائه آگهی های هدفمند آنلاین برای بیش از یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون کاربرش کسب می کند، بیشتر و بیشتر خواهد شد.
ترغیب کاربران فیس بوک برای به اشتراک گذاری جزئیات زندگی
آریه سلکمن٬ مدیر تولید محصولات فیس بوک که هدایت تیم طراحی این فیچر فیس بوکی را هم برعهده داشته، می گوید: «ما می خواهیم به کاربران مان کمک کنیم که ماجراها و داستان های زندگی خود را بهتر روایت کنند.» او می گوید امیدوار است که اضافه شدن این امکان کاربران بیشتری را ترغیب کند که لحظات بیشتری از زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
سیستم تشخیص صدای فیس بوک همچون دیگر سرویس های مشابهی که این کار را انجام می دهند، کار می کند. اپلیکیشن ها و سرویس هایی نظیر «Shazam» و «SoundHound» از محبوب ترین های دنیای تشخیص صدا هستند که به سادگی با استفاده از میکروفون موبایل یا تبلت به قطعه ای از یک موسیقی٬ فیلم یا شوی تلویزیونی گوش می دهند؛ سپس آن قطعه را در بانک اطلاعاتی عظیم خود جست وجو می کنند و می توانند بگویند این قطعه مربوط به چه اثری است و جزئیات بیشتر را به صورت لینک و در فرمت های گوناگون در اختیار کاربر قرار دهند.
کار طراحی٬ مهندسی و تامین لجستیک برای اضافه کردن این امکان به اپ فیس بوک نزدیک به یک سال زمان برده است. فیس بوک برای تشخیص صدای مجموعه های تلویزیونی با ۱۶۰ ایستگاه تلویزیونی در آمریکا قراردادهایی بسته و می گوید از این پس اپلیکیشنش می تواند ظرف ۱۵ ثانیه تشخیص دهد کدام برنامه در حال پخش است.
گذشته از این ها٬ فیس بوک با سرویس هایی نظیر “اسپاتیفای” و “آردیو” هم به توافق رسیده تا کاربران دیگر بتوانند موزیکی که دوست شان در پس زمینه گوش می دهد را به سادگی با یک کلیک اجرا کنند. استفاده از این امکان اختیاری است و می توان آن را به سادگی فعال یا غیرفعال کرد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول