فضای مجازی باید مورد توجه جدی روحانیت قرار گیرد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسانیوز، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در ششمین کرسی آزاد اندیشی حوزه با موضوع شاخصه های مدیریت جهادی که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبری در زمینه فرهنگ، گفت: کار فرهنگی نباید ویترینی و تشریفاتی باشد.

وی وظیفه حوزه های علمیه در کار فرهنگی را سنگین ارزیابی کرد و ابراز داشت: در زمینه کارهای فرهنگی باید به دنبال اقدامات محتوایی و اصولی برگرفته از آموزه های دینی باشیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این که کار فرهنگی باید در سایه تعالیم الهی و قرآن و عترت باشد، اظهار کرد: اگر می خواهیم در این زمینه رشد کنیم باید همه به سمت انس با قرآن و نهج البلاغه برویم.

حجت الاسلام شرفخانی با تأکید بر این که مدیریت فرهنگی یک کار جهادی و نوعی جنگ است، افزود: به فرموده رهبری امروز در زمینه فرهنگ در جنگ با دشمن هستیم و نباید دفاع را فراموش کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های جنگ نرم، گفت: در جنگ نرم برخلاف جنگ سخت دشمن قابل مشاهده نیست و باید متناسب با فعالیت های دشمن خود را تجهیز کرد و تنها با مدیریت جهادی می توان بر آن ها غلبه کرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که جهاد فرهنگی به معنای بی قانونی نیست، ابراز کرد: کسی که در عرصه فرهنگی مسؤولیتی را پذیرفت باید صداقت داشته باشد و فضاها را به دیگران واگذار نکند.

حجت الاسلام شرفخانی یکی از شاخصه های مدیریت جهادی را آمادگی برای خدمت در هر عرصه ای دانست و اظهار داشت: مدیر جهادی کسی است که هر جا وظیفه بود حاضر شود.

وی با بیان این که عرصه فرهنگی با گذشته متفاوت است، افزود: امروز فرصت های جدیدی در عرصه فرهنگی کشور به وجود آمده که باید از آن ها به بهترین شکل بهره برد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه مسؤولیت پذیری را از شاخصه های مدیریت جهادی خواند و ابراز کرد: ثابت قدم بودن در عرصه فرهنگی از دیگر شاخصه های مدیریت جهادی است.

وی فضای مجازی را یکی از فرصت های مهم دانست و بر ضرورت استفاده از این فضا تأکید کرد و گفت: روحانیانی که می توانند در فضای مجازی مؤثر باشند باید وارد این عرصه شوند نه این که وارد شوند و در این فضا هضم شوند.

حجت الاسلام شرفخانی رهبری راه اندازی شبکه جبهه انقلاب فرهنگی را از خواسته های رهبری دانست و افزود: جبهه انقلاب فرهنگی یعنی تشکیل گروه های فرهنگی در بخش های مختلف که سردمداری و نظارت آن بر عهده روحانیت است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول