اعتماد فیس‌بوکی به لو رفتن عکس‌های خانوادگی انجامید

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خراسان، زن جوانی با مراجعه به شعبه مبارزه با جرایم رایانه ای مجتمع قضایی شهید قدوسی عنوان کرد دو روز پیش متوجه شدم فردی با ایجاد صفحه ای در فضای مجازی تعداد زیادی از عکس های خانوادگی و خصوصی من را در آن قرار داده و موجب هتک حیثیت من شده است.

در ادامه این زن به قاضی رضازاده گفت: چندی پیش صفحه فیس بوکم دچار مشکل شد و از فردی که در فهرست دوستانم قرار داشت درخواست کمک کردم که او با ارسال نرم افزاری از من خواست آن را نصب کنم تا بتواند صفحه فیس بوک من را به حالت عادی برگرداند و من هم به او اعتماد کردم و این کار را انجام دادم که احتمال می دهم هک سیستم و سرقت عکس های خصوصی و خانوادگی من کار او باشد.

قاضی رضازاده پس از شنیدن اظهارات شاکی و بررسی پرونده دستورات قضایی لازم را برای دستگیری هکر صادر کرد.

ماموران پلیس فتا پس از انجام بررسی های فنی و تخصصی متوجه شدند دامنه ثبت شده متعلق به کشور عراق است که شناسایی عامل این اقدام از طریق پلیس اینترپل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

قاضی پرونده توصیه کرد: ضمن رعایت اصول امنیتی و خودداری از اعتماد به افراد ناآشنا در فضای مجازی از نصب نرم افزارهایی که با عنوان سرعت اینترنت خود را افزایش دهید و … تبلیغ می شود در سیستم رایانه خود خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول