چرا جشنواره وبلاگ‌نویسی رضوی را سپاه برگزار می‌کند؟

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، علی کوثری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولی عصر (عج) و دبیر نهمین جشنواره وبلاگ نویسی رضوی در نشست خبری این جشنواره که در خبرگزاری نسیم برگزار شد، با اشاره به تشکیل بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) در سال 1382 با هدف ترویج فرهنگ رضوی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: اهداف جشنواره وبلاگ نویسی نظری، حضور معنوی در جبهه جنگ نرم، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری، معرفی آثار هنری در قالب وبلاگ و موضوع رضوی و تبدیل تولیدات مکتوب دیجیتال است.

وی افزود: یکی از مولفه های ترویج سبک زندگی، فعالیت در زمینه سبک زندگی ائمه به ویژه امام رضا(ع) است که موضوع این جشنواره را به خود اختصاص می دهد.

دبیر نهمین جشنواره وبلاگ نویسی رضوی سپس به محورهای میانی این جشنواره اشاره کرد که عبارتند از اخلاق شهروندی و معاشرت شهروندی در سبک زندگی و سبک زندگی امام رضا(ع)، شاید و نشاط در سیره امام رضا(ع)، الگوی اقتصادی خانوار از نظر امام رضا(ع) تولید نسل و افزایش جمعیت از نظر امام رضا(ع) و نحوه پوشش و حجاب از دیدگاه امام رضا(ع).

به گفته کوثری فراخوان نهمین دوره جشنواره وبلاگ نویسی رضوی آذر 92 منتشر شده است. 4 دوره جشنواره توسط اداره کل ارشاد استان گیلان، دو دوره توسط شبکه قرآن و معارف سیما و دو دوره هم توسط مرکز تولیدات دیجیتال وزارت ارشاد برگزار شده است.

وی با بیان این که در دوره قبلی این جشنواره 400 اثر به دبیرخانه ارسال شد ابراز امیدواری کرد تعداد این آثار برای دوره نهم به بیشتر از هزار اثر برسد.

دبیر نهمین جشنواره وبلاگ نویسی رضوی با بیان این که این جایزه در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می شود گفت: مبلغ نقدی جوایز بین المللی به ترتیب برای نفرات اول تا سوم هزار، 750 و 500 دلار است. 8 جایزه نقدی هم در بخش ملی اعطا خواهد شد که مبلغ نقدی آنها به ترتیب از 200 هزار تا دو میلیون تومان است. علاوه بر این 80 جایزه غیرنقدی هم به منتخبین که در بخش های فنی وبلاگ نویسی، طراحی گرافیک و مسایل هنری وبلاگ نویسی فعالیت می کنند اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: وبلاگ هایی که در دوره های قبلی به عنوان برگزیده انتخاب شده اند، نمی توانند با همان محتوا در دوره نهم شرکت کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) همچنین با اشاره به حساسیت های این منطقه شمال شهر تهران گفت: در محدوده ولیعصر که از مناطق حساس پایتخت به شمار می رود بیش از یک میلیون نفر مسافر شهری، روزانه جابجا می شوند که طبیعتاً اگر ما بتوانیم محتواهای فرهنگی دینی و مذهبی معتنابهی به آنها عرضه کنیم، در تغییر ذائقه فرهنگی شان موثر خواهد بود. در همین راستا قصد داریم تولیدات جشنواره وبلاگ نویسی رضوی را در وب سایتی که قابلیت دانلود نسخه اندروید را هم داشته باشد، برگزاری کنیم.

به گفته وی تعدادی از شبکه های اجتماعی هم در برگزاری نهمین جشنواره وبلاگ نویسی مشارکت دارند که از آن جمله می توان به شبکه های اجتماعی افسران جوان، کلوپ، فیس نما و بانو اشاره کرد.

کوثری زمان برگزاری جشنواره های فرهنگی رضوی را هم 5 تا 15 شهریور همزمان با دهه کرامت اعلام کرد و گفت: در یکی از روزهای دهه کرامت جشنواره وبلاگ نویسی رضوی هم برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت ولی عصر(عج) همچنین در پاسخ به این سوال که چرا سپاه به این مساله (برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی رضوی) ورود کرده است؟ گفت: سپاه به عنوان یکی از رویش های متفاوت انقلاب اسلامی رسالت اصلی خود را پاسداری ازن انقلاب اسلامی تعریف کرده که این رسالت در مقاطع مختلف به شیوه های مختلف اجرا می شود در حال حاضر هم جنگ نرم، یکی از عرصه هایی است که سپاه برای پاسداری از انقلاب اسلامی به این عرصه ورود کرده است. جنگ نرم صرفاً مسایل ساده روزمره ای نیست و ما الان وارد یک جنگ پیچیده تری شده ایم و آن همان جنگ شناخت انقلاب اسلامی است.

کوثری در توضیح این نکته گفت: این تغییر شناخت همان نقطه ای است که غربی ها از آن به عنوان دیالکتیک انقلاب ها یاد می کنند؛ به این معنا که نسل اول یک انقلاب، آن را به پیروزی می رسانند و از آن حفاظت می کنند، نسل دوم نسبت به انقلاب بی تفاوت می شوند و نسل سوم به مبارزه با انقلاب می پردازند. البته این موضوع در مورد نسل سوم انقلاب اسلامی صدق نمی کند اما قطعاً این خطر نسل چهارم و پنجم انقلاب را تهدید می کند و سپاه به همین خاطر به این عرصه ورود کرده است.

انتهای پیام/.

۳ comments

  • سپاه

    سپاه در همجا دخالت می کند

  • محمد حسن عامری نسب یه وبلاگ نویس قمی

    بابا دم سپاه گرم لااقل می بینیم در کشورمون یک نهاد که اصل کارش نظامیه داره خدا وکیلی با تمامی قوا برای فرهنگ این مملکت دل می سوزونه و جور وزارت ارشاد و خیلی از نهاد ها و ارگانهایی که داعیه فرهنگ داری این مرز و بوم رو دارند میکشه. بازم دمش گرم. خیلی هایی که تو بوق و کرنا کردند که آی ما ال می کنیم و وای ما بل می کنیم بیان اگر تونستند یه سر سوزن مثل بر و بچ مخلص پاسدار کار کنند. نمونه خیلی ساده اون حلقه های صالحینه که در هر کوی و برزن و مسجدی بر پاست. حال یه نهاد نظامی مثل سپاه بیاد و بدون هیچگونه چشم داشتی دل بسوزونه برای فرهنگ و مذهب انقلابی که همینجوری مفت و مجانی بدستمون نرسیده و بابتش جوونهامون پرپر شدند الحق والانصاف که جای یه تقدیر باحال داره که اگر چه اونا مزدشونو از خدا می گیرن.

  • با سلام عمل به رهنمودهاي رهبر انقلاب باعث افتخار است ولي كسي كه كمتر به يك نكته توجه دارد برنده اين مسابقات اكثرا توسط چند موسسه كه دولتي ويا خصوصي وبا سرمايه هستند انجام مي گردد كه بوجه امكانات وهيات تحريريه دارند در حالي كه انها نياز به حمايت معنوي دارند تا مادي , براي ترويج وبلاگ نويسي لازم است جوايز به دوبخش حرفه اي ومعمولي تفكيك شود ومشوق هايي داده شود تا فرهنگ اهل البيت توسعه يابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول