حاکمیت از گستردگی استفاده از فیلتر شکن در کشور آگاه است

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از ایسنا محمد علی اسفنانی، با بیان اینکه امروز عصر ارتباطات نوین و تکنولوژی‌های برتر است، اظهار‌کرد: در دوران امروز بشر سعی دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سطح قابل توجهی از اطلاعات دست یابد و از به روزترین فناوری‌های ارتباطاتی استفاده کند و همین موضوع افراد جامعه و به ویژه جوانان را بر می‌انگیزد تا با نادیده گرفتن اصول و قوانین جامعه ساختار شکنی کرده و در برابر اصرار حاکمیت به فیلتر سایت‌های مجازی برای استفاده از آن‌ها به شیوه‌های غیر موجه و غیر قانونی متوسل شوند.

نماینده مردم فریدن تصریح‌ کرد: هر چند تقابل رای دولت و ملت در موضوع استفاده یا عدم استفاده از تکنولوژی‌های روز ارتباطی رابطه دو طرف را دچار مشکل می‌سازد اما دولت ناچار است برای کاهش اثرات مخرب استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی و جلوگیری از رواج فساد در جامعه به روش‌های مختلف، به مقابله با کاربران این ابزارها بپردازد.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین راه برخورد با فناوری‌های نوین ارتباطی چیست؟ گفت: بهترین برخورد دولت با این تکنولوژی‌ها، حذف عرصه‌هایی است که می‌تواند احتمال بروز رفتار مجرمانه در افراد را افزایش دهد و یافتن راهی است که فضای امنی را برای جوانان ایرانی فراهم کنند چرا که فیلترینگ گسترده سایت‌های اینترنتی بدون توجه به فراهم سازی زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری کشور نه منطقی است و نه نتیجه‌ای خواهد داشت.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: آمار فیلترینگ سایت‌ها توسط نهادهای امنیتی کشور در مقایسه با برخی کشورهای دیگر بسیار ناچیز است به طوری که در بعضی کشورها کاربران اینترنتی از دسترسی به 85 درصد سایت‌های اینترنتی محروم هستند.

اسفنانی با بیان اینکه «حاکمیت از گستردگی استفاده از فیلتر شکن در کشور آگاه است»، ادامه داد: اکنون که معاندین نظام جمهوری اسلامی ایرانی در خارج از کشور به صورت آزادانه امکان دسترسی به تمام سایت‌ها و شبکه‌های مجازی را دارند و با تمام توان تبلیغات ضد اسلامی و ضد ایرانی خود را در قبال ایران انجام می‌دهند کنترل و عدم دسترسی جوانان ایرانی به سایت‌های ضد اخلاقی که مغایر با عقیده اسلامی مسلمانان تاسیس شده‌اند لازم و ضروری است چرا که ممکن است یک کاربر اینترنتی ایرانی از عمق خطراتی که در فضای سایبری امنیت او را خدشه دار می‌کند آگاه نباشد.

نماینده مردم فریدن در مجلس اظهار کرد: مردم ایران با فرهنگ و با تدبیر هستند و تجربه نشان داده است که انجام رفتار توام با زور و اجبار توسط پلیس و نهادهای امنیتی بر علیه آن‌ها کار عقلانی و پسندیده‌ای نیست و اکثریت ملت ایران همواره در قبال دادن آزادی‌های مشروع به آن‌ها هرگز از حدود خود تخطی و تعرض نکرده‌اند.

وی با اشاره به لزوم وجود شرایط لازم برای انجام امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان ‌کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است که باید آمر به معروف و ناهی از منکر به شرایط اجرای آن در جامعه توجه کند این در حالی است که در هیچ یک از آیات و روایات دینی ما شیعیان، حرفی از متوسل شدن به زور برای انجام این واجب الهی زده نشده است و نهاد‌های امنیتی کشور نیز باید با رعایت حدود دینی قدم‌های خود را جلوتر از شرع اسلام قرار ندهند.

این عضو کمسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: حریم‌هایی در جامعه وجود دارد که اگر رعایت شود و هر کس وظیفه شرعی و قانونی خود را بداند می‌تواند ساختاری نظام مند برای زندگی شخصی و اجتماعی خود بسازد و دیگر نیازی به نظارت‌های نیروی انتظامی و سایر نهادهای انتظامی نخواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول