حضور مبلغان در فضای مجازی از الزامات تبلیغ است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، علی عسگری عصر شنبه در دوره آموزشی معاونان فرهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان های کشور که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، جنگ رسانه های غرب علیه جمهوری اسلامی و اسلام را جنگ تمام عیار دانست و گفت: ماهیت تبلیغ با آنچه که رسانه های غرب دنبال آن هستند متفاوت است.

وی افزود: مزیت غرب در اختیار داشتن ابزار و تکنولوژی مدرن است که می توانند آنچه حق است را باطل جلوه دهد ولی محتوای دینی ما در دنیا خریدار دارد.

مدیرعامل خبرگزاری مهر، علاقمندی دنیا به اسلام را فرصت مناسبی برای گسترش تبلیغ دین در فضای مجازی دانست و تاکید کرد: بعد از حادثه 11 سپتامبر، قرآن کریم پرفروش ترین کتاب در کشورهای غربی محسوب می شود. این گرایش به دلیل جذاب بودن حرف دین اسلام است.

وی ویژگی ممتاز جبهه تبلیغی دین در رسانه را ماهیت پیام ها ذکر کرد و اظهار کرد: رسانه برای ما به عنوان ابزاری مطرح است که پیام دین را منتقل کند.

عسگری تصریح کرد: رسانه ها عموما تابع تمایلات و اراده های سیاسی هستند بنابراین حتما باید بر اساس نگاه جریان شناسی به آنها نگریست.

وی گفت: شبکه من و تو وابسته به جریان بهائیت است. بی بی سی هم رسما اعلام می کند که از دولت انگلیس پول می گیرد، بنابراین اگر جریان رسانه را رصد کنیم در تحلیل ها می توان بهتر عمل کرد.

مدیرعامل خبرگزاری مهر با اشاره به اهانت هایی که به علما و شخصیت های مذهبی شیعی در شبکه های اجتماعی می شود، بر لزوم حضور جدی تر مبلغان در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: فعالیت وهابیت و تکفیری ها در شبکه های اجتماعی 40 برابر فعالیت ماست.

وی فعالیت های دینی در شبکه اجتماعی را امری مهم دانست و خواستار شبکه سازی در فضای مجازی با بهره گیری از ظرفیت خودجوش جوانان مومن شد.

عسگری تصریح کرد: در حوزه رسانه باید ابتدا اولویت ها را بر اساس آسیب ها شناسایی و سپس از روش ها و ابزارهای موجود برای پوشش دادن ضعف های فرهنگی استفاده کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول