اجازه وارد کردن ضربه اعتقادی به وسیله فیس‌بوک را نخواهیم داد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از قم‌پرس، رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از ایجاد صفحه «نه به حجاب» در فضای فیس‌بوک اظهار داشت: بر اساس قانون، احوال شخصیه مردم مربوط به خودشان است. در زمانی که افراد خودشان در محیط شخصی هستند کارهایشان مربوط به خودشان است اما وقتی قرار شد فرد در جامعه حضور داشته باشد، یک سری حقوق فردی و یک سری حقوق اجتماعی وجود دارد که باید همزمان رعایت کرد.

الهیار ملکشاهی با تاکید بر اینکه در برخی موارد حقوق شخصی و فردی جمع می شود گفت: این حقوق باید حفظ شود و حجاب نیز حقوقی است که باید در نظام اسلامی مورد توجه قرار گیرد. اما مساله این است که در هر جامعه ای حقوق فردی و اجتماعی تعریف خاص خودش را دارد. در برخی کشورها حقوق اجتماعی بستگی به فرهنگ، عادت ها و سنت آن جامعه دارد. بنابراین در یک جامعه حجاب اصل است و در جامعه دیگر اصل نیست.

وی با بیان اینکه ما کشوری مذهبی هستیم خاطرنشان ساخت: هم مردم و هم حکومت ما مذهبی است، بنابراین حقوق دینی و مذهبی جامعه را باید مراعات کنیم. اجازه نخواهیم داد که دشمنان با ابزارهای مجازی همچون فیسبوک، ضربه اعتقادی بر مردم وارد کنند.

رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به اینکه فضای مجازی، فضایی خارجی محسوب می شود گفت: در اینجا تضاد منافع مطرح می شود. کشورهای خارجی در یک فضای دیگری زندگی می کنند و ما در یک فضای دیگری زندگی می کنیم، بنابراین خواسته ها و تمایلات ما با آنها منتفاوت است.

ملکشاهی با اشاره به اینکه مردم کشورهای دیگر نمی توانند حتی در فضاهایی مانند فیسبوک به ما بگویند چگونه رفتار کنیم تصریح کرد: برخی از افراد با این رفتارها ممکن است انگیزه سیاسی داشته باشند و بخواهند رفتارهایی را به وجود بیاورند که به اعتقادات ما ضربه بزند.

وی با اشاره به اینکه تخریب باورهای مذهبی از جمله حجاب از برنامه های جدی علیه نظام اسلامی ایران است گفت: بنگاه‎هایی هستند که علیه دین اقدام می کنند و حتی مقام معظم رهبری فرمودند که این کارها یک شبیخون فرهنگی است.

رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه مردم ما بر اساس نگاه و ریشه ویژه مذهبی که دارند، خودشان باید تصمیم بگیرند که چگونه رفتار کنند گفت: مردم باید بدانند در هر شرایطی چگونه رفتار کنند نه اینکه در فضای فیسبوک به مردم ما گفته شود که ساختار شکنی کنید و برخی ها هم مانند نیروهای اجیر شده به تخریب باورهای مذهبی خودشان و کشورمان بپردازند.

انتهای‌ پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول