روابط عمومی استانداری تهران هم درباره شبکه‌های اجتماعی نظریه داد

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از مهر علیرضا مهدوی شاهرودی، مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران در نشست شورای اداری شهرستان دماوند که با حضور حجت الاسلام علاءالدینی امام جمعه دماوند، محمودی فر فرماندار شهرستان دماوند و دیگر مسئولان شهری و شهرستانی در محل جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شرایط امروز جهان به لحاظ دانش ارتباطات با قرن و حتی دهه گذشته دارای تفاوت هایی جدی است؛ شرایط کنونی جهانِ ارتباطات با تغییری جدی بعضی فرصت ها را به تهدید و برخی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است، از این رو باید با این تحولات حرکت کنیم تا از قافله توسعه و پیشرفت عقب نمانیم.

مهدوی شاهرودی با اشاره به برخی شبکه های اجتماعی موجود در فضای مجازی خاطرنشان کرد: نگاهی گذرا به رویه تاریخی پیشرفت فناوری همچون تلنگری است که باید اسباب هوشمندی همه جامعه را فراهم آورد که بر اساس آن باید نسبت به این تحولات به روز بود و از ابزارهای موجود استفاده کرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران ادامه داد: دو رویکرد مختلف می توان مقابل رسانه های موجود در فضای مجازی اتخاذ کرد، نخست آنکه چشم خود را به کل این توسعه رسانه ای و تحولات دنیای اطلاعات ببندیم و طوری رفتار کنیم که گویی نه فیس بوک، نه ماهواره و نه اینترنتی وجود ندارد و باید مقابل آنها با اقداماتی سلبی ایستاد.

وی اضافه کرد: رویکرد دوم اینکه از فرصت به دست آمده به واسطه رسانه های مجازی نسبت به توسعه و انتشار ارزش های خود استفاده کرد؛ فیس بوک دارای بیش از یک میلیارد و نیم نفر در کره زمین یعنی رقمی بالغ بر جمعیت چند کشور عضو دارد، امروزه این شبکه تأثیرگذار، سیاست گذاری های خود را اعمال و امور مد نظرش را پیگیری می کند.

این مسئول افزود: حال با چنین تفاسیری بگوییم که فیس بوک نیست و جوانان ما نیز اصلاً مراجعه ای به این شبکه ندارند! درحالیکه این تارنمای اینترنتی به آماری سومین، به آماری چهارمین و به آماری دیگر پنجمین سایت پر بیننده کشورمان است.

مهدوی شاهرودی بیان داشت: در این زمینه نمی توان واقعیات یاد شده را انکار کرد و چشم ها را به روی حقیقت بست؛ حال پرسش اینجاست که سیاست ما در قبال این واقعیت چیست؟ باید آن را سلب کرد؟ باید آن را حذف کرد؟ و یا آنکه با به خدمت گرفتن این شبکه اجتماعی و همچنین فراگیری، ارتقا و به روز رسانی آموزش های لازم، پیام خود را از همان طریق انتقال داد؟

انتهای پیام/.

One comment

  • عباس

    یعنی مرده ی این جمله ام:
    “…درحالیکه این تارنمای اینترنتی به آماری سومین، به آماری چهارمین و به آماری دیگر پنجمین سایت پر بیننده کشورمان است”
    :)))))))
    این الآن کدوم آماره؟ خیلی باحال بود :)))))))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول