محدودیت فضای مجازی جواب نخواهد داد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، احمد شوهاني گفت: فيلترينگ برخي سايت‌ها و نرم‌افزارهاي اجتماعي به دليل برخي ضررها انجام مي‌شود، به ويژه زماني كه احتمالا خدشه‌دار شدن امنيت ملي وجود داشته باشد.

وي تاكيد كرد: البته فليترينگ اين سايت‌ها و نرم‌افزارها بهتر است به صورت موقت انجام شود نمونه عيني آن كشور تركيه است كه به دليل برخي مسائل امنيتي سايت اجتماعي فيسبوك را فيلتر كرد اما پس از چند روز رفع فليتر شد.

وي تصريح كرد: پايبندي مسوولان ايراني و ارزش‌ها و مسائل فرهنگي موجب فليتر كردن برخي سايتها و شبكه‌هاي اجتماعي مي‌شود. اما به طور كلي بايد گفت مادامي كه امنيت ملي و اجتماعي كشور خدشه‌دار نشود در فضاي مجازي اصل بايد گردش آزاد اطلاعات باشد.

شوهاني متذكر شد: محدوديت فضاي مجازي نه جواب داده و نه خواهد داد و يقينا مردم و جوانان راهكارهايي را براي خروج از محدوديت‌ها پيدا مي‌كنند اما بهتر است مسوولان به جاي برخوردهاي سلبي فرهنگ‌سازي كنند تا جامعه از نرم‌افزارها و سايتهاي اجتماعي استفاده مناسب كنند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در عين حال هشدار داد: بايد خود را در برابر فرهنگ ضداخلاقي غرب مجهز كنيم تا به نوعي بتوانيم با سايت‌ها و نرم‌افزاري‌هايي كه ترويج فرهنگ منحط غربي و رواج فساد اخلاقي مقابله به مثل كنيم.به طور مثال با راه‌اندازي شبكه‌هاي ماهواره‌اي مي‌توان علاوه بر اينكه نياز جامعه به شبكه‌هاي متنوع را تامين كرد كنترل نسبتا كاملي بر اين برنامه‌ها داشت.

البته قبل از آن بايد فناوري‌ها و تكنولوژي ماهواره‌اي و فضاي مجازي‌مان را ارتقا دهيم.وي تاكيد كرد: دولت با سرمايه‌گذاري در اين حوزه بايد به نحوه منطقي از رفتن جوانان به سمت سايت‌ها و نرم‌افزارهاي اجتماعي كه در عين حال كاركرد منفي و ضدارزشي هم مي‌توانند داشته باشند، جلوگيري كند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول