«حذف فیلترینگ یک کار غیرعقلانی است»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، لطف‌الله سیاهکلی، معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما و عضو کمیته فیلترینگ کشور در حاشیه گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در آمریکا اوباما مخالف حضور فرزندانش در فیسبوک است، گفت: متاسفانه در کشور ما مقامات از فیسبوک دفاع می کنند.

وی گفت:حذف فیلترینگ یک کار غیرعقلانی است و هیچ جای دنیا آن را حذف نمی کند و در سایر کشورها، بحث فیلترینگ شدید و قوی تر است و مردم داخل منازل نیز فیلتر می گذارند.

عضو کمیته فیلترینگ کشور درباره فیسبوک و عضویت در آن یادآور شد: حضور در فیسبوک به اصل تجمیع و تراکم قدرت می دهد و هرچه در فیس بوک جمعیت را بیشتر کنیم، قدرتش را افزایش می دهیم و این امر نیز عقلانی نیست و چه لزومی دارد قدرت یک شبکه صهیونیستی را افزایش دهیم تا بتواند تسلطش را بر مردم و جهان افزایش دهد.

لطف الله سیاهکلی با بیان ایکه دیگر سرویس ها نیز همانند وی چت کاربردهای خاص خود را دارند، عنوان کرد: این سئوال ایجاد می شود که چرا این سرویس ها در داخل کشور راه اندازی نمی شود و این خدمت ها را وزارت آی سی تی انجام نمی دهد تا مردم مجبور نشوند از تانگو و … استفاده کنند.

وی با بیان اینکه من مردم را در استفاده از این سرویس ها مقصر نمی دانم گفت: مردم ما نه ضد انقلاب هستند و نه بهره ای سوء از این سایت ها می برند اما مسئولان باید خدمات را به مردم دهند نه اینکه این خدمات را از سایر کشور استفاده کنیم.

سیاهکلی ادامه داد: هر چقدر در تولید ابزار و سرویس فناوری اطلاعات در داخل کشور عقب ماندگی داشته باشیم، کشورهای غربی هم از ما قویتر و هم پولدارترند و سریع جای ما را می گیرند.

معاون رسانه های مجازی سازمان صدا و سیما ادامه داد: اگر یک شبکه اجتماعی در پنج سال قبل راه اندازی می کردیم امروز شبکه های اجتماعی دیگر در کشور ما جولان نمی دادند.

وی افزود: مهمترین اختلاف آمریکا و اروپا روی مدیریت اینترنت است ولی ما در کشور خود معتقدیم اینترنت توسعه یابد.

سیاهکلی با اشاره به بسته شدن وی چت بیان داشت: این خدمات باید در داخل کشور تولید و به مردم ارائه شود و وقتی آن را انجام نمی دهیم دیگر کشورها برایمان انجام می دهند.

معاون سازمان صدا و سیما افزود: جنگ نرم در فضای مجازی آنقدر نرم و روان است که آن را احساس نمی کنیم.

عضو کمیته فیلترینگ کشور گفت: کل مدیریت ما در حوزه مجازی کمیته فیلترینگ است و تنها با جرایم برخورد می کنیم و نظارتی بر فضای مجازی نداریم.

امیدواریم موتور جستجوی ایرانی راه اندازی شود

وی بیان داشت: اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود بخشی از مسائل پاسخ داده می شود و دلیل تاخیر آن اینست که محتوا و خدمات این باید غیر از آی سی تی انجام شود.

سیاهکلی با بیان اینکه موتور جستجوی ایرانی در حوزه کار شورای عالی مجازی است گفت: امیدواریم در این حوزه تصمیمات خوبی گرفته و راه اندازی شود زیرا استعداد آن در کشور وجود دارد و تاکنون چند موتور جستجو در کشور کار شده است ولی جامعیت ندارد.

وی سیستم عامل را بسیار مهم برشمرد و گفت: ما باید سیستم عامل فارسی داشته باشیم و اکنون سیستم عامل ما مانند ویندوز ما خارجی است درحالیکه، اول باید زیرساخت، سیستم عامل داشته باشیم و بعد موتور جستجو.

مردم نیازمند فضای مجازی هستند نه اینترنت

معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا وسیما با بیان اینکه اینترنت زمانی به کشور وارد شد قبل از آنکه برایش فکری کنیم و اکنون بفکر توسعه آن هستیم، اظهار داشت: آنچه که ماهیت دارد، محتوای اینترنت و ترافیک بوده که بسیار مهم است و ما نیازمند فضای مجازی هستیم.

سیاهکلی عنوان کرد: قبل از تشکیل شورای عالی مجازی، مقام معظم رهبری درباره نهضت نرم افزاری مطالبی را بیان کرده اند و این فضا نیازمند مختصاتی است.

به گفته سیاهکلی، دو عنصر زمان و فاصله همواره برای انسان خسارت زاست، یادآور شد: فضای مجازی روی این دو عنصر خوب کار کرده و مکان در آن تعطیل شده است.

معاون رسانه های مجازی سازمان صدا و سیما یادآور شد: فضای مجازی به انسان قدرت می دهد میلیاردها عملیات انجام دهد و انسان زمانهای بسیار بزرگ را در کمتر از ثانیه در این فضا تولید کرده است.

سیاهکلی با عنوان اینکه در کشور از فضای تبادل اطلاعات یاد می کنیم، گفت: در این فضا تنها تبادل اطلاعات نمی کنیم بلکه عملیات و فرماندهی نیز صورت می گیرد و فناوری اطلاعات به انسان قدرت داده است.

وی افزود: باید دانشمان را بکار گیریم تا در فضای اینترنت تاثیرگذار باشیم و باید فضای مجازی را ساخت ولی هنوز متوجه جریانات نیستیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت فضای مجازی را فضای سایبر گویند، به اصول مهم فضای سایبری اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی، شناخت آحاد جامعه بشری رخ می دهد.

به گفته سیاهکلی، داده کاوی از ابتدایی ترین مسائل فن آوری اطلاعات است و باید در کشور زیرساختهایی فراهم شود.

وی درباره لزوم افزایش سرعت اینترنت گفت: مردم نیاز به فضای مجازی دارند درحالیکه فضای مجازی نداریم و اینترنت داریم درحالیکه مردم سرعت در فضای مجازی می خواهند نه سرعت اینترنت، اینترنت یک سرویس از میلیاردها  سرویس فضای مجازی است.

سیاهکلی با طرح این سوال که مزیت رقابتی ما در رسانه نسبت به فضای مجازی چیست؟ گفت: ما در فضای مجازی محتوی زیادی نداریم و تنها به استفاده و دانلود می پردازیم و مزیت رقابتی در حوزه محتوا نداریم.

وی مزیت ما را در فضای مجازی، خدمات بیان کرد و گفت: باید خدمات را با فضای مجازی به مردم ارائه دهیم.

وی شیوه انتقال اطلاعات در فضای مجازی را مهم برشمرد و گفت: با نهضت تولید محتوا و خدمات بر بستر نوین در کشور راه اندازی کنیم.

سیاهکلی یادآور شد: موبایل مهمترین و موثرترین رسانه تاثیرگذار روی مردم است و باید برای آن نیز برنامه ریزی کنیم و اگر می خواهیم در فضای نوین اطلاع رسانی نقش آفرینی کنیم باید برنامه ریزی داشته باشیم.

رسانه تعاملی در هشت استان راه اندازی می شود

معاون رسانه های مجازی سازمان صدا و سیما گفت: رسانه تعاملی با عنوان تجاری آی پی مدیا( رسانه هایی که از پرتکل اینترنت بهره می گیرند نه اینترنت) راه اندازی می شود که تمام سخت افزار، نرم افزار و میان افزار آن تولید داخل است.

وی اظهار داشت: در داخل کشور سیستم مبدل رسانه تعاملی تولید و آماده شده و حدود چهار سال سازمان صدا و سیما روی آن کار کرده است و یکسال در تهران و شش استان دیگر تست شده است.

وی عنوان کرد: اولین رسانه تعاملی همزمان با شهر یزد در حدود هشت استان راه اندازی می شود و در بقیه استانها نیز باید همکاری کنند.

سیاهکلی گفت: این سرویس از طریق سیم تلفن به خانه های مردم می رود که موجب اشغال تلفن نمی شود و هم تلفن و تلویزیون کار می کند و سریال، فیلم و سایر خدمات ارائه می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول