اعتراض وزیر به مصاحبه عضو ناشناس شورای عالی فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، محمود واعظی درباره اظهاراتی مبنی بر ناامن بودن اینترنت ایران صورت گرفته عنوان کرد: نمی توان این اظهارنظرها را منتسب به شورای عالی فضای مجازی دانست چرا که یکی از اعضای این شورا حتی بدون این که نام خود را اعلام کند مصاحبه ای کرده و در قالب آن مصاحبه مطالبی را مطرح کرده است که اصلا درست نیست.

وی ادامه داد: این اظهارات مربوط به زمانی می شود که بنده وزیر نبوده ام اما به هر حال همکاران ما و وزرای قبلی که در وزارت ارتباطات زحمت کشیده اند فعالیت های متعددی داشتند و این درست نیست که حالا یکی پیدا شود و بگوید اینترنت ایران امنیت ندارد.

این عضو حقوقی شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر این که قطعا اینترنت کشور دارای امنیت لازم است، اظهار کرد: آنهایی که پیش از این هم در این وزارتخانه کار می کردند به شیوه علمی کار کرده اند، حال ممکن است لازم بوده باشد که توسعه بیشتری در بخش های مختلف ایجاد می کردند که به دلایلی مانند نبود امکانات یا حتی این که سیاست های ابلاغ شده به آن ها این چنین نبوده این توسعه در حد مورد نیاز انجام نشده باشد.

واعظی ادامه داد: در میان صحبتهای صورت گرفته برخی اظهارات هم به امنیت شبکه ملی اطلاعات بازمی گردد که واقعا نمی توان برای شبکه ای که هنوز راه اندازی نشده اظهارنظر کرد. اکنون طراحی های مربوط به این شبکه صورت گرفته، مدل مفهومی آن آماده است و کارها طبق برنامه پیش می رود و بر همین اساس قرار است تا پایان سال 94 این شبکه راه اندازی شود.

 چندی پیش برخی رسانه ها در قالب مصاحبه ای با یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی که بدون ذکر نام این عضو انجام شده بود، مطالب مختلفی درباره شبکه ملی اطلاعات و امنیت اینترنت در ایران مطرح کرده بودند.

انتهای پیا/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول