افغانستان فیس‌بوک را محدود می‌کند

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از خبرگزاری فارس ، پس از افزایش شایعاتی مبنی بر فیلتر شدن شبکه اجتماعی فیس‌بوک در افغانستان، «نصرت‎الله رحیمی» سخنگوی وزارت مخابرات افغانستان امروز در تماس با رسانه‎ها اعلام کرد که این وزارتخانه هنوز تصمیمی برای فیلترینگ فیس‌بوک ندارد.

رحیمی افزود: وزارت مخابرات افغانستان در تلاش برای محدود کردن این صفحه اجتماعی است و در این راستا با دفتر مرکزی فیس‌بوک نیز تماس گرفته و خواستار همکاری شده است.

به گفته وی، اخیراً تعدادی از شهروندان افغان به نام مقامات عالی‌رتبه افغانستان حساب کاربری در فیس‌بوک ایجاد کرده و از این طریق شایعه‎پراکنی می‎کنند.

وی تأکید کرد: به همین منظور با اداره مرکزی فیس‌بوک تماس گرفته‌ایم تا جلو شایعه‌پراکنی‎ها گرفته شود.

به اعتقاد این مقام افغان، انتشار شایعات از طریق فیس‌بوک به نام مقامات افغان به ضرر منافع ملی افغانستان است و آن را با خطر مواجه کرده است.

این در حالی است که مقامات ریاست امنیت ملی افغانستان چند روز پیش اعلام کردند در تلاش برای دستگیری کاربرانی هستند که در فیس‌بوک از نام مقامات این کشور سوءاستفاده کرده و به منافع ملی افغانستان آسیب می‎رسانند.

این ریاست همچنین اعلام کرد که کاربران متخلف فیس‌بوک را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

فیس‌بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان در افغانستان نیز با رشد اینترنت کاربران زیادی دارد که برخی از این کاربران به دردسری برای دولت افغانستان تبدیل شده‎اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول