«دولت در حوزه فیلترینگ از سوی مردم فریاد می‌زند»

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از ایسنا محمدعلی وکیلی با بیان این‌که ما نمی‌توانیم همواره انرژی خود را برای یک موضوع خرج کنیم‌، اظهار کرد: حکومتی با تدبیر است که بتواند میدان بازی را منطقی کند. او ادامه داد: فیلترینگ موضوعی است که برای هر دولتی پیش می‌آید و اگر با آن، به‌شکل امنیتی برخورد شود، مهار نخواهد شد. باید تلاش کنیم به جای فیلترینگ، سطح آگاهی مردم را بالا ببریم و مصادیق جرم را به‌درستی تعریف کنیم.

مدیرمسوول روزنامه‌ی ابتکار با بیان این‌که برای ترس از وقوع یک جرم نباید فضا را ببندیم، اظهار کرد: اگر فضا بسته شود،‌ راه‌های دور زدن قانون فراهم می‌شود، مثلا الان در مقابله با فیلترینگ از فیلترشکن استفاده می‌شود. اگر در این زمینه درست تصمیم گرفته می‌شد، اکنون قبح قانون ریخته و دور زدن قانون علنی نمی‌شد.

این فعال حوزه‌ی رسانه تأکید کرد: باید در میدان بازی برای فیلترینگ تصمیم گرفته شود که مردم ناچار به دور زدن قانون نشوند و خروجی آن حداقلی نباشد. فیلتر کردن، کارساز نیست و باید به جای آن، حدود جرایم شفاف شود.

او فیلترینگ را مانند هزاران موضوع دیگری دانست که برخورد سلبی با آن‌ها شده است و گفت: موضوعات بسیاری بوده که در ابتدا ما با‌ آن‌ها برخورد منعی انجام داده‌ایم؛ اما به‌مرور زمان، افکار عمومی آنقدر فشار آورده که این موضوعات عادی شده است.

وکیلی در پاسخ به این پرسش که آیا رفتار سلبی با فضای مجازی تا کنون پاسخگو بوده است؟ توضیح داد: قطعا این‌طور نبوده است. اگر بنا بود رفتار سلبی پاسخ دهد‌، باید در ارتباط با دیش‌های ماهواره و دستگاه ویدئو هم جواب می‌داد. فشار افکار عمومی نسبت به ممنوعیت هر تکنولوژی‌ای اصولا غالب شده است. رفتار سلبی با فیلترینگ نه‌تنها پاسخگو نبوده، بلکه باعث ایجاد کسب و کار و درآمدزایی برای عده‌ای شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول