جشنواره «جام جهانی تهرانی» برگزار می‌شود

به گزارش «وبلاگ نیوز» فرهنگسرای ابن سینا، به مناسبت جام جهانی و حضور تبم ایران در این جام، جشنواره«جام جهانی تهرانی» را در 2 بخش «مردم نگاری و مسابقه عکاسی» برگزار می کند.

این جشنواره با هدف ثبت تجربه های شهری، دور هم بودن گروهی و تقدیر از پیشکسوتان و هنرمندان برگزار می شود، از این رو بخش مهمی از جشنواره امسال ثبت تاریخ مردمی مردمان شهر تهران، شادی‌ها و اتحادشان است، در مسابقه مردم نگاری حالات کلی آنها ثبت خواهد شد و در مسابقه عکاسی لحظات ناب همشهری بودن، ثبت خواهد شد.

در بخش مردم‌نگاری، با هدف گسترش فرهنگ نوشتن و نهادینه کردن عادتِ گوشه‌ای با تمرکز نشستن و چیزی را نوشتن، در نظر دارد تا علاقمندان به شرکت در مسابقه هیجانات، خاطره‌ها و لحظه‌های نابِ فوتبال دیدن را بنویسند و ارسال کنند و از برگزیدگان در جشنی تقدیر به عمل خواهد آمد و نوشته‌های منتخب نیز در مجموعه‌ای نفیس منتشر خواهد شد.

 اثر فرستاده شده باید حاشیه‌نگاری(شامل مشاهده و ثبت روابط اجتماعی و فرهنگ‌ها) بوده و حداقل 500 واژه باشد، همچنین متنِ باید توصیف‌گر فضایی که در آن مسابقه دیده می‌شود، باشد. در عین حال متن تحلیلی یا تفسیری نبوده و مستندگونه و روایی باشد.

متن متکّی به رعایت جزییات و در نظرگیرنده‌ی خرده رسوم‌ و فرهنگ‌ها و آداب اجتماعی باشد و به توصیف فضای مسابقه و فوتبال نپردازد. آن‌چه که در این متن اهمیّت دارد، مسابقه‌ی فوتبال و نحوه‌ی بازی دو تیم نیست، آن‌چه مهم است کنش‌ها و واکنش‌های مردم است.

همچنین در بخش عکاسی، علاقه مندان برای شرکت در مسابقه عکاسی باید تصاویر خود را در اینستاگرام با کلیدواژه(هش‌تگ) tehrancup نشانه گذاری کنند.

 جشنواره«جام جهانی تهرانی» از دوشنبه 26خردادماه به مدت 13 شب برگزار شده است و شرکت کنندگان می‌توانند  برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول