وبلاگ نویسان دینی به صورت تخصصی تولید محتوا کنند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، حجت الاسلام مصطفی جوادی نسب، فعال دینی در فضای مجازی، گفت: وبلاگ نویسان دینی باید به صورت تخصصی تولید محتوا کنند در صورتی که در حال حاضر این گونه نیست و اکثر دغدغه مندان دینی که در فضای مجازی فعالیت می کنند در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تولید محتوا می کنند.

90 درصد مطالب وبلاگ ها بازگشت مطالب دیگران است

وی افزود: نقص دیگری که در کار وبلاگ نویسان دینی وجود دارد این است که 90 درصد مطالب وب سایت ها و وبلاگ هایشان بازگشت مطالب دیگران است در حالی که باید در باب تولید محتوا نوآوری داشت.

فعال دینی در فضای مجازی بیان کرد: مشکل دیگر کار فعالان فضای مجازی در حوزه دین این است که گاهی چون این فعالان کارشناس نیستند علی رغم نیت مثبت مطالبی سست و ناپخته در وبلاگ منتشر می کنند.

جوادی نسب اظهار کرد: ضرورت دارد وبلاگ ها و وب سایت های دینی ساماندهی شده و فعالان در این عرصه با شبهات و خطرات آشنا شوند تا بتوانند آگاهانه در این وادی قدم بردارند.

فعالان فضای مجازی در معرفی فضائل اهل بیت(س) کم کاری کرده اند

وی با اشاره به اینکه فعالان فضای مجازی و وبلاگ نویسان در معرفی فضائل اهل بیت(س) کم کاری کرده اند،  گفت: به عنوان مثال تا قبل توهین نابخردانه که به امام هادی(ع) شد کمتر مطلبی درباره این امام بزرگوار در فضای مجازی می توان یافت و حتی پس آن نیز محتواها پرمایه نبود.

فعال دینی در فضای مجازی عنوان کرد: شیعه شناسی و سبک زندگی اسلامی از دیگر مواردی است که وبلاگ نویسان دینی باید به آن توجه کنند چرا که اگر الگوهای دینی و مکتب اهل بیت(ع) درست به جوانان معرفی شود سراغ دیگر الگوها نخواهند رفت.

جوادی نسب ادامه داد: حتی مسائل به ظاهر کوچک جای فراوانی برای کار در فضای مجازی دارد به عنوان نمونه در دین مسیحیت هیچ گونه سخنی درباره محیط زیست گفته نشده در حالی که در مذهب شیعه گفته های بسیاری در این باب وجود دارد.

کرسی های آزاد اندیشی در فضای مجازی

وی در زمینه کرسی های آزاد اندیشی در فضای مجازی گفت: فراهم کردن فضای گفت و گو در دنیای مجازی بسیار راحت تر از دنیای حقیقی است و مدیریت آن نیز آسان تر است و نباید از این فرصت غافل ماند.

فعال دینی در فضای مجازی عنوان کرد: متأسفانه برخی از مسئولان هنوز این تهدید را درک نکرده اند و نمی دانند دشمن چند قدم جلوتر ما فعال است در حالی که به عنوان مثال باید بدانیم وهابیت اکنون کجاست و چه می کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول