کلوب بهتر است یا فیس بوک؟

به گزارش خبرنگار«وبلاگ نیوز» اولین نظرسنجی رسانه «وبلاگ نیوز» در شبکه اجتماعی کلوب مربوط به موضوع بهترین شبکه اجتماعی میان فیس بوک و کلوب، اختصاص داشت.

آنطور که مشخص است چهره‌های شناخته شده سیاسی، فرهنگی و هنری با عضویت در شبکه های اجتماعی داخلی، قصد دارند که مکان امنی را برای کاربران ایرانی تعریف کنند زیرا احساس آرامشی که در این شبکه‌‌ها وجود دارد در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر وجود ندارد و از سوی دیگر به نوعی ترویج شبکه های اجتماعی سالم را داشته باشند.

ظاهرا توجه به شبکه اجتماعی کلوب، به عنوان مهمترین شبکه اجتماعی در ایران مورد نظر قرار گرفته است، عضویت رییس جمهور، وزیر بهداشت، ارتباطات و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در شبکه اجتماعی کلوب تایید کننده این صحبت است و این اقدام در جهت شناخته‌تر شدن این شبکه اجتماعی در بین مردم شده است.

به گفته مدیر شبکه اجتماعی کلوب تعداد کاربران این شبکه اجتماعی 2 میلیون و 600 هزار نفر است و تاکنون وب سایت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزاری ارتباطات وفناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان محیط زیست کشور در کنار 18 شخصیت هنری، فرهنگی و ورزشی در این شبکه اجتماعی عضو شده اند.

اولین نظرسنجی رسانه وبلاگ نیوز در کلوب

«وبلاگ نیوز» از 23 تیر 1392 به عنوان یک رسانه، در کلوب فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون توسط بیش از 6 هزار و 500 عضو این شبکه پسندیده شده است. اولین نظرسنجی این رسانه در کلوب اختصاص به همین ترجیح داشت. یعنی از مخاطبان سوال شد که کدام سایت مورد علاقه آن‌هاست؟ علاقمندان به فیس بوک، عدد1 و کلوب، عدد 2 را باید ارسال می‌کردند.

کلوب را دوست دارید یا فیس بوک را؟

نتیجه این نظرسنجی بدین صورت بود که از بین 41 شرکت کننده در نظرسنجی، کلوب با 20 رای 48.78 درصد و فیس بوک با 13 رای، 31.70 درصد آرا را کسب کرد.

همچنین 6 کاربر (14.64 درصد) به هر دو رای مثبت دادند و 2 رای (4.87 درصد) نیز نامعتبر بود.

این نتیجه چندان رضایت بخش به نظر نمی‌رسد چراکه این نظرسنجی داخل خود شبکه اجتماعی انجام گرفته و انتظار می رفت که بیش از 60درصد کاربران به این شبکه رای بدهند، اما نظرسنجی دیگری که در این رسانه انجام گرفت اختصاص داشت به رفع فیلتر فیس بوک که کاربران کلوب از 4 آذرماه لغایت 13 خرداد93 مهلت داشتند تا در این نظرسنجی شرکت کنند و در آن اینگونه سوال شده بود که: آیا با فیلتربودن فیس بوک موافقید؟ موافقان عدد 1 و مخالفان عدد 2 را وارد کردند که نتیجه جالب توجه این بود که تنها 27.27 درصد مخالف رفع فیلترفیس بوک بودند و 72.72 درصد موافق رفع فیلتر فیس بوک بودند.

با در کنار هم قرار دادن نتایج این دو نظرسنجی می‌توان به این نتیجه رسید که شاید به دلیل محدودیت های استفاده از فیس بوک در ایران است که کاربران به سمت استفاده از کلوب روی آورده اند (این با همان نتیجه رای 48.78 درصدی به کلوب همخوانی دارد.) از سوی دیگر در مقایسه رنک قابل توجه «فیس نما» که رتبه 7 در ایران و 649 در جهان را دارد و «کلوب» که رنک 18 ر ایران و 1203 در جهان را کسب کرده است، این نظرسنجی نشان از کاهش مقبولیت این شبکه اجتماعی دارد.

شاید جذابیت‌هایی که در کلوب قرار گرفته است، تا حدی که باید نتوانسته مخاطب را جذب کند و این باعث شده که مخاطبان به سمت شبکه اجتماعی دیگری رو بیاورند.

در پایان گفتنی است که این نتایج به دلیل تبلیغات کمی که در کلوب صورت گرفته و به نسبت تعداد کم نظرات کاربران چندان قابل استناد علمی نیست اما در مقیاس کوچک خود قابل تامل و غیرقابل انکار است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول