لزوم استفاده شبکه‌ های اجتماعی جهت پیش ‌برد اهداف اسلامی

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران علی‌ رضا مهدوی ‌شاهرودی اظهار داشت: نباید عرصه شبکه‌ های اجتماعی را به نفع دشمن خالی کرد و باید از آن‌ ها در جهت پیش‌ برد اهداف خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دوره کنونی با دوره‌ های قبل بسیار متفاوت شده است، افزود: سرعت و شتاب تحولات در عرصه ارتباطات و اطلاع‌ رسانی لحظه به لحظه است؛ روزی رسانه صرفا نوشتاری و مجلات مکتوب بود، اما با توسعه تکنولوژی فناوری‌ ها، رسانه‌ های شنیداری نظیر رادیو و پس از آن رسانه ‌های دیداری شامل تلویزیون به وجود آمد.

مهدوی‌ شاهرودی افزود: امروز رسانه‌ های مجازی گوی سبقت را از همه آن پیشرفت‌ ها ربوده‌ اند، در حال حاضر با انقلاب ارتباطات و اطلاع‌ رسانی، توسعه غیر قابل کنترلی را شاهد هستیم؛ اکنون دیگر نیازی نیست که برای دریافت اطلاعات مسیرهای طولانی طی شود و مشکلات زیادی به وجود بیاید.

جانشین رئیس شورای اطلاع‌ رسانی استان تهران با بیان اینکه اکنون می‌ توان از طریق فضای مجازی به هر اطلاعاتی دست پیدا کرد، افزود: می‌ توان با استفاده از فناوری اطلاعات بدون صرف هزینه‌ های زیاد به عمیق ‌ترین اطلاعات دست پیدا کرد.

وی با اشاره به جمعیت 1.5 میلیارد نفری شبکه اجتماعی فیس ‌بوک افزود: جمعیت چند کشور را باید روی هم گذاشت تا به این جمعیت برسد؛ نمی ‌توان چشم خود را نسبت بر روی این مسائل بست و بی ‌تفاوت بود.

مهدوی ‌شاهرودی تصریح کرد: چند ماه پیش این سایت در رتبه‌ بندی جهانی الکسا جزء 10 سایت برتر ایران بود، باید این مشکلات را بررسی کرد و برای آن رویکردی در نظر گرفت که چرا این سایت فیلتر شده، جزء 10 سایت پربیننده کشور قرار دارد.

جانشین رئیس شورای اطلاع‌ رسانی استان تهران اضافه کرد: هدایت منتشر نمی ‌شود، مگر از همان راهی که گمراهی منتشر می ‌شود، اگر آن‌ها فضای مجازی را دارند، ما نیز باید در فضای مجازی حضور پر رنگی داشته باشیم؛ اگر آن‌ ها از هنرهای مختلف استفاده می ‌کنند، ما هم باید از همان هنرها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خود را نباید از این موضوع‌ ها کنار کشید، همچنین نباید نگاه خود را بر روی واقعیت ‌ها بست و از این همه ابزارهایی که در اختیارمان قرار می‌ گیرد، غافل شویم؛ هنوز بر روی این موضوع توقف کردیم که این شبکه اجتماعی و سایت ‌های قابل مدیریت باید فیلتر و از مدار استفاده کاربران خارج شود.

مهدوی ‌شاهرودی اضافه کرد: انسان عاقل و معتقدی برای اینکه اندک بهره ‌ای از دیانت داشته باشد، پذیرای آسیب ‌های اجتماعی نیست؛ این فضاها و ابزارها قابلیت استفاده صحیح و مدیریت درست را دارند

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول