پائین بودن سطح آگاهی کاربران، علت آسیب‌پذیری در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از ایسنا، منطقه‌ی گیلان، سرهنگ «ایرج محمدخانی» رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با حضور در همایش ویژه‌ی مربیان پرورشی اداره‌ی آموزش و پرورش ناحیه‌ی 2 شهرستان رشت که در سالن این اداره برگزار شد.

سرهنگ محمدخانی تغییر سبک زندگی در خانواده‌ها را از بزرگترین تأثیرات نفود رسانه‌های نوین در جامعه برشمرد و افزود: عدم فرهنگسازی مناسب استفاده از ابزارهای فنآوری‌های نوین و تأخر فرهنگی که در مواجهه با فضای مجازی وجود دارد به مثابه‌ی یک چاقوی دو دم و خطرناک است .

وی با تأکید بر ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های سایبری خانواده‌ها و مسئولان مرتبط با حوزه‌ی آموزش، مهم‌ترین علت آسیب‌پذیری کاربران را پائین بودن سطح آگاهی کاربران، از چالش‌ها، آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی در استفاده از فضای مجازی علی‌الخصوص شبکه‌های اجتماعی غیر مجاز دانست.

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری شهروندان و عدم اعتماد به افراد غریبه و ناشناس در شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز، دزدی هویت، سرقت اطلاعات، هتک حیثیت، انتقام‌جویی در شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز را از مهم‌ترین جرائم در این فضا برشمرد و نسبت به خطرات به اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس مانند آدرس، شماره تلفن، اطلاعات حساب بانکی و… در شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز هشدار داد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول