جنجال‌ها در رابطه با تحقیقات فیس‌بوک ادامه دارد

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران روزگذشته مدیر عملیاتی فیس بوک شریل سندبرگ که هم اکنون در هند دیدارهایی را با مقامات این کشور می گذراند، طی مصاحبه ای اذعان داشت که این مطالعات جزئی از تحقیقات مداوم این شرکت از کاربران خود است تا درک بهتری از رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی پیداکنند.

در این مصاحبه سندبرگ با اشاره به شرایط سرویس دهی یا همان Terms of Service فیس بوک به شکل غیرمستقیم چنین اقداماتی را حق خود دانسته و آن را مغایر با قوانین فیس بوک ندانسته است. هر چند او در نهایت از این اقدام فیس بوک عذرخواهی کرده است.

دیروز اما جزئیات بیشتری از تحقیقات شرکت فیس بوکت وسط یکی از کارمندان سابق این شرکت منتشر شده است. طبق گزارش جدید تیم تحقیقات علم داده فیس بوک صدها نمونه از این تست ها را از سال 2007 تاکنون انجام داده اند.

اندرو لدوینا که از سال 2012 تا 2013 با فیس بوک همکاری داشته، ادعا کرده که هیچ گونه پروسه خاصی جهت اعمال چنین تست هایی وجود ندارد و هر کسی در فیس بوک قادر به انجام آن هاست.

«کارمندان این شرکت همیشه در تلاش برای تغییررفتار کاربران خود هستند.» اظهار نظری عجیب از سوی این محقق داده که می‌تواند دامن فیس بوک را برای مدتی بسیار طولانی بگیرد و حتی کار به دادگاه‌های طولانی مدت با جریمه های سنگین کشانده شود.

گفته شده که فیس بوک هم اکنون تغییراتی را در رویه و عملکرد تیم تحقیقات داده خود اعمال کرده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول