جذابیت کار دینی در فضای مجازی افزایش یابد

به گزارس«وبلاگ نیوز» به نقل از ایکنا، عصمت برزجی، کارشناس علوم اجتماعی، با اشاره به ضرورت کار دینی در فضای مجازی گفت: مراکز فرهنگی باید جذابیت کار دینی در فضای مجازی را افزایش دهند و با شیوه های نو و جوان پسند در این حوزه کار شود.

وی بیان کرد: فضای مجازی زمینه ای برای توسعه ارتباطات در جامعه است و با توجه به اینکه عموم مردم از نسل جوان تا میانسال و حتی کودک با این فضا سر و کار دارند، باید مدیریت درستی صورت گیرد تا تأثیر نادرستی بر روابط خانوادگی نگذارد.

این کارشناس علوم اجتماعی اظهار کرد: آموزش در حوزه فضای مجازی باید از پایه و توسط خانواده (والدین و همسران) صورت گیرد ولی از آنجایی که ممکن است برخی از والدین خود نیز با این حوزه آشنا نباشند وظیفه مراکز فرهنگی در آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی افزون می شود.

برزجی ادامه داد: متأسفانه مراکز فرهنگی در این خصوص نقش خود را به درستی ایفا نکرده اند و به همین دلیل برخی از کاربران فضای مجازی، اینترنت را فقط معادل یک موتور جستجوگر می دانند.

وی گفت: اگر استفاده از فضای مجازی درست صورت نگیرد موجب بی اعتمادی اعضای خانواده، زوجین به یکدیگر و والدین به فرزندان خواهد شد که اثرات نامطلوبی بر روابط خانوادگی می گذارد.

این کارشناس علوم اجتماعی با اشاره به اینکه از طریق فضای مجازی می توان باورهای دینی را نشر داد، گفت: با توجه به اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین آمده است، موبایل ظرفیت بالایی برای افزایش این سرانه است و می توان با استفاده از آن محتواهای عمیق و انرژی بخش نشر داد.

برزجی اظهار کرد: وقتی دشمن با شگردهای جدید نرم افزارهای مورد نیاز خود را طراحی می کند، ضرورت دارد ما نیز جذابیت کار فرهنگی در فضای مجازی را بالا ببریم در حالی که امروزه مشاهده می کنیم دانلود یک نرم افزار جُک از اینترنت آسان تر از یک نرم افزار فرهنگی است که حجم زیاد و هزینه بالایی دارد.

وی عنوان کرد: تا زمانی که شخص به این درک نرسد که ابزار و محصول فرهنگی خاصی برای او ضرر دارد، نمی توان بین او و آن ابزار یا محصول فرهنگی فاصله انداخت به همین جهت با فیلتر کردن هر نرم افزاری، نرم افزار جدید جایگزین می شود.

این کارشناس علوم اجتماعی یادآور شد: ان شاءالله روزی در فضای مجازی به حدی از توانایی و خود باوری برسیم که نیازی به نرم افزارهای خارجی و زمینه هایی که از بیرون فراهم شده و موجب این نگرانی است که با چه هدفی در بازار توزیع شده، نداشته باشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول