فیلترینگ شبکه های اجتماعی؛ نیازمند تحلیل علمی و منطقی

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از ایکنا، علیرضا شاه میرزایی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در رابطه با وضع فعلی فیلترینگ شبکه های اجتماعی و نحوه عملکرد شورای عالی فضای مجازی و همچنین اختلاف نظر هایی که در رابطه با این مسئله بین دولت، شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است، گفت: تا به حال موضوع فیلترینگ شبکه های اجتماعی ازجمله فیس بوک در شورای عالی فضای مجازی مطرح نشده است و در دستور کار هم قرار نگرفته است.

وی افزود: بنده به عنوان یک عضو شورای عالی فضای مجازی فکر می کنم که اکثر اعضای این شورا نسبت به وضع فعلی فیلترینگ انتقاد دارند. البته با بحث خود فیلترینگ، در همه جای دنیا موافقت شده و ما هم موافق هستیم، اما در رابطه با فیلترینگ شبکه های اجتماعی در شورای عالی باید بگویم که موضوعی مطرح نشده است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد راجع به کلیت فیلترینگ صحبت کند، قطعا با آن موافق هستیم و نه تنها ما حتی در لیبرال ترین کشورها هم این قانون وجود دارد اما با وضع موجود اکثر اعضا مشکل دارند. اما مشکل اینجا است که با این فضای رسانه ای و ژورنالیستی که درست شده است این موضوع قابل حل نخواهد بود.

شاه میرزایی ادامه داد: دولت تدبیر باید با تدبیر این موضوع را حل کند.

وی گفت: در مورد فیلترینگ هم مثل شبکه ملی اطلاعات تا به حال یک سند و حتی یک صفحه مستند علمی مطالعه شده نه از وزارت ارشاد و نه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی ارائه نشده است، که در آن تحلیلی از وضع فعلی کشور و دنیا در این حوزه بررسی شده باشد و یک پیشنهاد برای تصویب آن داده باشند.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه تنها با حرف زدن نمی توان این موضوع را حل کرد گفت: باید برای رفع این موضوع یک پیشنهاد تحلیلی، علمی و منطقی ارائه شود و بعد از آن به شورای عالی فضای مجازی ارائه و در دستور کار قرار گیرد تا این موضوع حل شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول