فضای مجازی زمینه ساز گفتمان تبلیغی است

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایکنا، حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، با اشاره به فعالیت هایی که در فضای مجازی برای ترویج و انتشار مفاهیم قرآنی می توان انجام داد، گفت: ما باید بتوانیم در فضای مجازی دغدغه های دینی و نیاز های اسلامی جوانان و نوجوان را شناسایی و آنها را برطرف کنیم.

وی افزود: اگر مسئولان و فعالان مذهبی به مسائلی در فضای مجازی بپردازند که نیاز جوانان نیست و به گونه ای آن را ارائه دهند که آنها هیچ احساسی نسبت به مطالب آن نداشته باشند در مرحله اول و با ورود به فضا های دینی پس زده خواهند شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ادامه داد: در این حوزه فعالیت های ما باید به صورت زمان شناسی و نیازسنجی شده انجام شده باشد. به عنوان مثال اگر کسی در این فضا در حال ارائه احکام دین است، در ماه رمضان نیازمند یک محتوا و یک فضای جدید برای ارائه مطالبش خواهد بود.

سبحانی نیا تصریح کرد: ما باید فضای مجازی، را به محیطی برای پاسخ دادن به نیاز ها و دغدغه های دینی جوانان تبدیل کنیم و باید هنر و ادبیات جدید ی را در انتشار مفاهیم قرآن برای جوانان ایجاد کنیم و اگر این اتفاقات نیفتد قطعاً فعالیت های قرآنی هم جذب آنچنانی نخواهد داشت.

وی گفت: فعالان فضای مجازی باید مکلف باشند و خود را موظف بدانند که همیشه فضای جدید خود را نوسازی کنند. چراکه جوانان سنت شکن و نو پذیر هستند. به عنوان مثال اگر وارد یک سایت دینی شوند و مشاهده کنند که مطالب سایت نسبت به هفته و یا روز های گذشته تغییری نکرده است و اخبار آن کهنه و مطلب جدیدی را برای ارائه ندارد به طور حتم جوان دیگر مشتری این فضا نخواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی تأکید کرد: همه این موارد کمک خواهد کرد که محیطی مطلوب با محوریت قرآن در فضای مجازی ایجاد شود که جوانان نسبت به آنها رغبت پیدا کنند.

وی با اشاره به وظایف و فعالیت هایی که مبلغین می توانند در فضای مجازی برای انتشار مفاهیم قرآن، انجام دهند، گفت: فضای مجازی مکملی است برای فعالیت ها و فضا های تبلیغی دینی. فضای مجازی ایجاد سؤال و حرف جدید می کند.

سبحانی نیا تصریح کرد: مبلغین باید سؤال های جوانان را در این فضا با یک نگاه و دلیل اغنایی و علمی پاسخ دهند. فضای مجازی ایجاد سؤال می کند و سوژه های دینی را مطرح و یک جرقه در ذهن جوان ایجاد می کند که باید به درستی هدایت شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: فضای مجازی زمینه ساز گفتمان های فضاهای تبلیغی است و از این جهت مبلغین باید در قبال پرسش ها و سؤالات جوانان از یک متانت، علمیت و حوصله کامل برخوردار باشند.

وی افزود: فضا های مجازی باید مورد حمایت و عنایت سیستم های اداری باشد. که اگر این حمایت باشد یک مثلث تأثیرگذار فضای مجازی، مبلغین دینی و حامیان دینی ایجاد خواهد شد که در این صورت یقیناً کارآمد خواهد بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول