امنیت اخلاقی و اطلاعاتی باید در فضاهای مجازی ایجاد شود

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از مهر، حجت الاسلام جمال یاری در جلسه بررسی آسیب های فضای مجازی در حوزه دینی افزود: فضای مجازی ابزار مفیدی برای ترویج دین در گستره جهانی است.

وی همچنین اظهارداشت: با استفاده صحیح از این ابزار به راحتی می توان فرهنگ دینی را به مخاطبان فراوانی در سرتاسر جهان انتقال داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: فضای مجازی دارای مزایای فراوانی است و همه باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.

وی در ادامه بر ضرورت تبلیغ دین مبین اسلام تاکید کرد و افزود: فرصت های ویژه ای همچون ماه مبارک رمضان، محرم الحرام، اربعین حسینی، صفر و ایام فاطمیه زمان هایی طلایی برای روحانیت شیعه در طول تاریخ بوده تا مشغول تبلیغ دین بصورت ویژه شوند.

یاری همچنین ترویج اخلاق اسلامی را در جامعه ضرورتی انکار ناپذیر دانست و بیان داشت: در جامعه ای که متکی به مبانی اخلاقی است بی توجهی به مکارم اخلاقی امری نگران کننده است و مبلغان دینی باید در این زمینه احساس مسئولیت مضاعفی داشته باشند.

وی اذعان داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تقویت مکارم اخلاقی در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه اظهارداشت: تبیین ابعاد سبک زندگی اسلامی از پارامترهای اساسی است که مبلغان باید در ایام ماه رمضان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ابزار تبلیغی به اندازه منبر و تبلیغ چهره به چهره موثر نیست، افزود: مبلغان باید با استفاده از ابزارهای روز و مطالعه به تبلیغ موثر دین مبین اسلام بپردازند.

یاری همچنین تصریح کرد: ماه مبارک رمضان زمینه ساز مناسبی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر است که می توان از این فرصت برای فرهنگ سازی در نسل جوان جامعه استفاده بهینه کرد.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انتخاب سبک زندگی اسلامی و قرآنی است، یادآورشد: از فرصت های این ماه باید برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد استفاده کرد.

 انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول