دستگیری سوء استفاده کننده «احساسی» در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از فارس، سید محسن عرفانی، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی اظهار کرد: دختر خانمی با مراجعه به پلیس فتا استان درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر سوءاستفاده از عکس های شخصی اش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می کند.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود عنوان کرده است صفحه ای حاوی عکس ها و تصاویر مستهجن از وی در اینترنت و در شبکه های اجتماعی درست شده است که در این صفحه شماره تماس این دختر خانم هم داده شده و افراد مختلف با تماس های مکرر برای او ایجاد مزاحمت می کنند و قصد بدنامی اش را دارند.

رئیس پلیس فتای استان در ادامه افزود: نتایج تحقیقات پلیس فتا در نهایت به پسر جوانی می رسد که با این خانم دوست بوده است، اما پسر در بازجویی های خود عنوان می کند که این خانم را می شناسد اما از ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی هیچ اطلاعی ندارد و این عمل، کار وی نبوده است.

وی ادامه داد: پس از دو ماه پیگیری ها و تلاش های کاراگاهان پلیس فتا، در نتیجه متهم اصلی که خود این خانم بوده است، پیدا می شود و مجرم به جرم خود اعتراف می کند.

عرفانی به اعترافات دختر در بازجویی ها اشاره کرد و افزود: این دخترخانم به علت اینکه در دوستی به پسر مورد علاقه اش وابسته شده و پسر نیز به این دوستی پایان داده بود، تصمیم می گیرد با این اقدام و انتشار تصاویر مستهجن از خود، پسر مورد علاقه اش را به دام بیا ندازد و او را گرفتار و بدنام کند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: این فضا را دست مایه کارهای بچه گانه خود نکنند چرا که فضای مجازی جای این کارها نیست و این اقدامات از دید پلیس دور نخواهد ماند و متهمان بسیار راحت تر از آنچه تصور کنند در این فضا شناسایی و دستگیر می شوند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول