رشد قابل‌توجه درآمد فیس‌بوک علی رغم پیش‌بینی‌ها

 به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از سیتنا درآمد شبکه فیس‌بوک با افزایشی ناگهانی به حدود سه میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ رسید. این افزایش ۶۱ درصدی خلاف پیش‌بینی‌ها و برآوردهای اقتصادی بازار مالی وال‌استریت بود.

به گزارش فیس‌بوک درآمد این کمپانی به ازای هر سهم در بازار سهام ۴۲/ ۰ دلار افزایش داشت و میزان درآمد سه ماهه دوم سال را به ۹۱/ ۲ میلیارد دلار رساند. این در حالی‌ست که پیش‌بینی‌ های تحلیل‌گران وال استریت این بود که این رقم به ازای هر سهم ۳۲/ ۰ دلار٬ معادل ۸۱/ ۲ میلیارد دلار خواهد بود.

 فیس‌بوک اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال شاهد افزایش علاقه در میان شرکت‌های تبلیغاتی و همچنین کاربران بوده است و سود حاشیه‌ای شرکت افزایش داشته است.

 فیس‌بوک اکنون یک و نیم میلیون مشتری در بخش تبلیغات دارد و در همه مناطق جغرافیایی که شرکت در آن فعال است، این بخش از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

 درآمد کلی تبلیغات فیس‌بوک در سه ماهه دوم امسال ۶۸/ ۲ میلیارد بوده که نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. تبلیغات گوشی‌های همراه که زمانی به نظر می‌رسید، سود چندانی برای فیس‌بوک ندارد، اکنون ۶۲ درصد درآمد تبلیغات را به خود اختصاص داده است.

 به گفته شرلی سندبرگ٬ مدیر اجرایی فیس‌بوک٬ این کمپانی هم‌اینک بیش از ۳۰ میلیون کسب و کار کوچک از طریق صفحات تبلیغات که در وب‌سایت فیس‌بوک فعال هستند، دارد و شمار همکاری‌های تبلیغاتی فیس‌بوک نیز بر یک و نیم میلیون مورد بالغ می‌شود.

 کاربران فیس‌بوک همچنان در حال افزایش

در عین حال شمار روزانه و ماهانه‌ی کاربران فعال فیس‌بوک همچنان در حال افزایش است. فیس‌بوک در پایان سه ماهه دوم امسال ماهانه یک میلیارد و ۳۲ میلیون نفر و روزانه ۸۲۹ میلیون کاربر فعال داشت.

 این رقم در مدت زمانه مشابه در سال گذشته میلادی ماهانه ۸۱۹ میلیون و روزانه ۶۹۹ میلیون نفر

بوده است.

 شمار کاربران فعال فیس‌بوک که از طریق گوشی همراه از فیس‌بوک استفاده کرده‌اند نیز در سه ماهه دوم امسال ماهانه ۰۷/ ۱ میلیارد و روزانه ۶۵۴ میلیون نفر بوده‌اند.

 مارک زاکربرگ٬ بنیان‌گذار فیس‌بوک٬ پیش از این گفته بود که فیس‌بوک هنوز “جا برای رشد” دارد.

او با اشاره به میانگین استفاده روزانه آمریکایی‌ها از فیس‌بوک که به گفته وی حدود ۴۰ دقیقه در روز است، گفته بود ” ممکن است به نظر زیاد بیاید٬ ولی کسر کوچکی از زمانی‌ست که کاربران آن لاین هستند.” بر همین اساس فیس‌بوک همچنان به رشد حضور کاربران در این شبکه ‌اجتماعی عظیم می‌اندیشد.

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.