انتشار گزارش تازه توییتر از جاسوسی دولت های خارجی از کاربران

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، زد دی نت نوشت: سایت توییتر برای پنجمین بار گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد دولت های مختلف به بهانه مقابله با مجرمان و حفظ امنیت ملی خود درصدد افشای هویت و دریافت داده های کاربران این سایت بوده اند.

انتشار مکرر گزارش هایی از این دست تاثیری بر رفتار دولت های جهان نگذاشته و آنها به هر نحو در تلاشند تا اطلاعاتی در مورد کاربران مدنظر خود از توییتر دریافت کنند.

مقامات توییتر می گویند پس از مذاکره با وزارت دادگستری آمریکا و پلیس فدرال این کشور موفق نشده اند مجوز افشای جزییات مربوط به درخواست های دولت این کشور را کسب کنند و لذا اطلاعاتی که در این زمینه در گزارش شفافیت توییتر ذکر شده بسیار کلی و در مواردی مبهم است.

بر اساس گزارش یاد شده سایت توییتر از ابتدای سال 2014 تا ‍ژوئن همان سال 2058 درخواست برای دریافت اطلاعات کاربران از دولت های 54 کشور جهان دریافت کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه در شش ماه قبل 46 درصد افزایش یافته است. همچنین در گزارش جدید درخواست های دریافت اطلاعات هشت کشور جدید گنجانده شده است.

432 درخواست ارسالی برای توییتر که مربوط به 31 کشور بوده با هدف پاکسازی برخی پست ها و محتویات خاص ارسالی کاربران صورت گرفته است. علاوه بر این 9199 درخواست هم برای حذف اطلاعات به علت نقض کپی رایت برای توییتر ارسال شده که نسبت به شش ماه قبل 38 درصد افزایش نشان می دهد.

مطابق معمول بیشترین میزان درخواست برای دریافت اطلاعات کاربران مربوط به دولت آمریکا بوده که 1257 درخواست با همین هدف تنظیم و برای توییتر ارسال کرده است. بعد از آمریکا ژاپن در رتبه دوم است و البته درخواست های ارسالی این کشور نسبت به شش ماه قبل 15 درصد کاهش نشان می دهد. عربستان هم با ارائه 189 درخواست برای دریافت اطلاعات رکورد قابل توجهی ثبت کرده که البته تنها یک درصد از این درخواست ها منجر به ارائه اطلاعات شده است.

بعد از این کشورها برزیل و انگلیس با ارسال 77 و 79 درخواست قرار گرفته اند و اسپانیا و ترکیه هم با ارسال 77 درخواست تعداد درخواست های خود را دو برابر کرده اند. البته تعداد درخواست های برزیل هم سه برابر شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول